Äripäeva Infopanga värskest mootorsõidukite müügi aastaraportist selgub, et 50 suurima kasumi ja 50 suurima kahjumiga ettevõtte keskmine kasum oli 2023. aastal 1 153 520 eurot. Võrreldes 2022. aastaga kasvas nende ettevõtete keskmine kasum 59 929 euro võrra. Kes teenisid suurimat tulu, kes aga pidid leppima miinusega?
- Suurima kasumi teenis mullu Mercedes-Benzi veokite ja sõiduautode importöör Baltimaades. Foto: Daimler Truck AG
Mootorsõidukite müügi sektoris on 592 ettevõtet, neist 503 ületavad 150 000 eurost käibepiiri, mis on seatud Äripäeva Infopanga võrdluste aluseks. 2023. aastal oli nende ettevõtete kogukäive 4,2 miljardit eurot ja see kasvas üle-eelmise aastaga võrreldes 16,3%.
Tahad teada, mis täpselt mootorsõidukite turul toimub?
See on pärast 2020 (koroona)aastat kõige aeglasem müügitulu kasv. Ka mitme ettevõtte majandusaasta aruannetes märgitakse, et turg on ebakindel, ostjad kahtlevad ning soovitud tulemusi on keeruline saavutada. Samas on muidugi ka mitu, eelkõige suuremat ettevõtet, kellel on vaatamata keerukale olukorrale õnnestunud müügimahte tõsta.
Logistikauudised toob välja 50 suurima kasumiga ettevõtet, 50 suurima kahjumiga ettevõtet ning 20 suurimat kasumi kasvatajat ja 20 suurima kasumilangusega ettevõtet.
Seotud lood
Äripäev koostas viiendat aastat järjest Eesti otsustajate TOP 200, mis mõõdab äriliidrite mõjuvõimu ja reaalset kokkupuudet otsuste langetamisel. Logistikauudised võttis omakorda luubi alla 500 Eesti mõjukamat ja noppis neist välja 60 ettevõtjat, kes ühel või teisel viisil on seotud transpordi või logistikaga.
Äripäeva infopanga värske Logistika kvartaliraporti kohaselt oli sektori käive tänavu esimeses kvartalis 14,1% madalam kui aasta tagasi samal perioodil, suurima käibelanguse on sektoris läbi teinud ekspedeerimisfirmad: -20,4%. Logistikauudised võttis tõsiasja luubi alla ja toob välja 25 suurima languse läbi teinud ekspediitorit ja uurib, millised veokorraldajad on samal ajal hoopis käivet kasvatanud. Selgus nii mõndagi üllatavat.
Äripäeva tänavuses Palga TOPis on 1000 parima palgamaksja seas vaid 42 veonduses ja laonduses tegutsevat ettevõtet, mistõttu võttis logistikauudised eraldi välja sektori 200 tublimat palgamaksjat, kus keskmine brutopalk ületab 2000 eurot kuus.
Läinud aasta viimaseks kvartaliks oli kahes Eesti bussifirmas tõusnud keskmine brutopalk teisele poole 2000 euro piiri. Teeme värske Bussiettevõtete kvartaliraporti põhjal ülevaate parimatest palgamaksjatest, suurimatest palga tõstjatest ja bussifirmadest, kes täidavad tööjõumaksudega kõige enam riigikassat.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.