Äripäeva infopanga värske Logistika kvartaliraporti kohaselt oli sektori käive tänavu esimeses kvartalis 14,1% madalam kui aasta tagasi samal perioodil, suurima käibelanguse on sektoris läbi teinud ekspedeerimisfirmad: -20,4%. Logistikauudised võttis tõsiasja luubi alla ja toob välja 25 suurima languse läbi teinud ekspediitorit ja uurib, millised veokorraldajad on samal ajal hoopis käivet kasvatanud. Selgus nii mõndagi üllatavat.
- Eesti suuremate ekspedeerimisfirmade käive on aastaga valdavalt langenud, kuid kasvatajate realt leiab hoopis ida taustaga raudteeveoste ekspedeerijaid. Foto: Pixabay
Kvartaliraporti kohaselt on Eestis ühtekokku 329 ekspedeerimisfirmat, kelle käive ületab 300 000 euro piiri. Käibepiiri ületavate ettevõtete arv kahanes aastaga 16 ettevõtte võrra.
Eelmise aasta teise kvartali koondkäive kahanes neil ettevõtetel 2,3%, kuid alates kolmandast kvartalist on valdkonna koondkäive kahanenud keskmiselt 7,6% kvartalis.
Kõige kiirem oli koondkäibe kahanemine eelmise aasta neljandas kvartalis, mil see ulatus üle 9%. Tänavu esimeses kvartalis oli koondkäibe kahanemine küll veidi pidurdunud ja jäi 6,3% juurde, kuid aasta keskmiselt oli koondkäibe langus siiski 20,4%.
Nelja kvartali keskmine töötajate arv oli ekspedeerimisfirmade seas tänavu esimeses kvartalis 2286 inimest ja nende arv kahanes aastaga võrreldes 5,3%. Töötajate arvu vähenemine on kestnud neli järjestikust kvartalit ja kogu perioodi jooksul on kahanemine olnud üle 1%. Keskmine töötajate arvu vähenemine on viimase nelja kvartali jooksul olnud 1,4% kvartalis.
Värske Logistika konkurentsiraport on täismahus saadaval
SIIN!Nelja kvartali käive töötaja kohta oli 585 745 eurot ja see kahanes aastaga 18,6%. Kuna töötajate arv on sama perioodi jooksul samuti pidevalt vähenenud, on efektiivsusnäitaja kahanemine olnud koondkäibe näitaja kahanemisest veidi väiksem. Nelja kvartali töötajakohane kahanemine on siiski üsna märkimisväärne.
Seotud lood
Äripäeva tänavuses Palga TOPis on 1000 parima palgamaksja seas vaid 42 veonduses ja laonduses tegutsevat ettevõtet, mistõttu võttis logistikauudised eraldi välja sektori 200 tublimat palgamaksjat, kus keskmine brutopalk ületab 2000 eurot kuus.
Läinud aasta viimaseks kvartaliks oli kahes Eesti bussifirmas tõusnud keskmine brutopalk teisele poole 2000 euro piiri. Teeme värske Bussiettevõtete kvartaliraporti põhjal ülevaate parimatest palgamaksjatest, suurimatest palga tõstjatest ja bussifirmadest, kes täidavad tööjõumaksudega kõige enam riigikassat.
Äripäeva infopanga Logistika kvartaliraporti alusel kasvatas autovedajatest 2023 majandusaastal aastatagusega võrreldes summaarselt kõige enam müügitulu Tallinna ettevõte Evged Group. Käive langes kõige enam aga Võhma ettevõttel Prenton OÜ. Logistikauudised toob välja veerandsada enim käivet kasvatanud ja veerandsada enim käivet kaotanud autovedajat.
Kui logistikud ja transpordiettevõtted võitlevad juba aastaid erinevate väljakutsetega, tegutseb laondussektor märksa stabiilsemalt ning sektori ettevõtete käivetes ei olnud läinud aastal ei järske kukkumisi, ega hüppelisi kasve. Kui mõni üksik erand välja arvata.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.