Äripäeva infopanga raporti kohaselt teenisid enama kui 10 töötajaga kullerfirmade seas tänavu teises kvartalis suurimat palka DHL Expressi töötajad, kellel oli aasta varasema perioodiga ka suurim palgatõus. Samas on DHL Express ka üks enim töötajate arvu kärpinud kullerfirma.

- Aasta tagasi elektrikaubikud kasutusele võtnud DHL Expressis on palk suuremate kullerfirmade seas kõige enam tõusnud. Foto: DHL Express
Pärast koroonaperioodi lõppu on kullerfirmade töötajate arv valdavalt kahanenud, kuid samas on e-kaubanduse üha kasvav populaarsus sundinud osasid ettevõtteid ka töötajaid juurde värbama. Nii näiteks on DPD Eesti võtnud aasta varasema perioodiga juurde 22 inimest, samal ajal kui ülejäänud kolm enam kui 100 töötajaga kullerfirmat: Itella Estonia, DHL Express ja EKLT (UPS), on töötajate arvu vähendanud. Tõsi, viimane vaid ühe inimese võrra.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Neljakümne eelmisel majandusaastal enim kasumit teeninud kullerfirma kogutulu oli 11,3 miljonit eurot, mida oli 713 218 eurot vähem samade ettevõtete 2021. aasta koondkasumist, selgub värskest Äripäeva infopanga Logistika konkurentsiraportist. Kes riisus koore ja kes pidi leppima piskuga?
Alates 12. aprillist on Tallinnas võimalik Wolti rakendusest tellida toitu, toidukaupu, aga ka muid jaekaupluste tooteid ööpäevaringselt. Lisaks Tallinnale hakkab platvorm 24/7 töötama ka Riias ja Vilniuses.
Kui mitmed suuremad kullerfirmad on keskonnajalajälje vähendamiseks soetanud kümneid elektrikaubikuid, siis Itella Estonia asus oma pakivedu üle viima Neste My Renewable Diesel kütusele. Tõsi, soetati ka üks elektrikaubik, kuid see täitis jutumärkides kõik hirmud ja ootused.
Ehkki ülemaailmset tööjõukriisi ennustatakse 2030. aastaks, on probleemid tööandjate jaoks tuntavad juba täna. Käimasoleva kümnendi lõpuks on puudu ligi 85 miljonit töötajat. Põhjuseks on nii rahvastiku vananemine kui ka ootus aina paindlikuma töötamise järele. Paratamatult tuleb olukorra ja töötajate muutunud soovidega kohaneda, nendib Itella Estonia personalijuht Marita Kaidme.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.