• 27.11.24, 14:15

Nutimeerikute paigaldaja: häired tarneahelates pole uuest aastast välistatud

Alates uuest aastast peavad olema kõik rahvusvahelisi vedusid tegevad veokid ja bussid olema varustatud uute nutikate sõidumeerikutega. Kui Eestis jääb õigeks ajaks välja vahetamata pigem tühine arv meerikuid, siis suurtes riikides ähvardab see saada tõsiseks probleemiks ja hirmud Euroopa tarneahelahäirete ees on asjakohased.
Optimum Fleet juhatuse liige Heikko Laas ja Digimeerik OÜ juht Siim Truusalu Äripäeva raadio stuudios.
  • Optimum Fleet juhatuse liige Heikko Laas ja Digimeerik OÜ juht Siim Truusalu Äripäeva raadio stuudios. Foto: Tõnu Tramm
„Üks küsimus on seadmete kättesaadavus ja paigaldajate võimekus, teine aga see, et puudu hakkab jääma ka teisi vajalikke komponente,“ nentis nutimeerikute paigaldusega tegeleva Digimeerik OÜ juht Siim Truusalu saates ”Logistikauudised eetris“.
Jäänud on vaid üks kuu ning ka Eestis ei jõua kindlasti kõik uusi seadmeid peale panna. “Mõned avastavad alles nüüd, et sellega on vaja tegelema hakata. Võrreldes aga paljude teiste riikidega on meil lood siiski päris hästi,“ nentis Truusalu.
See, mis toimub riikides kus vedajaid on sadu tuhandeid, on seis Truusalu sõnul päris hapu. Rumeenias ähvardab näiteks koju lõksu jääda kuni pool miljonit veokit.
“Kui veel aasta keskel ütlesid kõik seadmete tootjad, et kõik on korras, ärge muretsege, tootmismahud on piisavad, siis täna on lehter lehti täis ja raputa seda kui palju tahad, välja ei taha enam midagi tulla,“ lausus Truusalu, kelle sõnul on tekkinud tõsine defitsiit ka teiste vajalike detailide, näiteks Scania kiirusandurite järele.
Teine saatekülaline, igapäevaselt Euroopas tegutsev Optimum Fleet juhatuse liige Heikko Laas tunnistas, et tema hakkas meerikuid välja vahetama juba aasta tagasi ja on selleks valmistunud.
„Kolmel autol on veel vahetamata, aga need ma toon Eestisse, sest meil on ka siin vedusid. Eks näis mis uus aasta kaasa toob ja kui palju Rumeenia, Poola või Leedu vedajaid koju jääb. Siiani ei ole minu tellimuste list veel täienema hakanud,“ lausus Laas.
Mis seisus on meerikute väljavahetamine Eestis, mille poolest nad head on, milliseid tõrkeid on Optimum Fleetil nende kasutamisel Euroopas tekkinud ja kuidas neid lahendada on õnnestunud, sellest saates põhjalikult räägitaksegi.
Saadet juhib Logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, “Logistikauudised eetris” saatesarja toetab Digimeerik.ee
Nutimeerikute paigaldaja: häired tarneahelates pole uuest aastast välistatud
00:00

Seotud lood

Uudised
  • 10.05.24, 10:42
Sõidumeerikute aeglane väljavahetamine ähvardab tuua aasta lõpuks kaose
Euroopa transpordiettevõtted seisavad silmitsi potentsiaalse kriisiga, kuna läheneb tähtaeg vananenud sõidumeerikute asendamiseks. Hinnanguliselt on neid siiani välja vahetatud vaid kümmekond protsenti, sama seis on Eestis.
Uudised
  • 17.10.24, 14:05
Nutimeerikute kaos Rumeenias: üle 50 000 sealse veoki võivad jääda tööta
Vaid 10 000 Rumeenia veokit 60 000st on siiani peale saanud teise põlvkonna nutimeeriku, mis tähendab, et vähema kui kolme kuuga tuleb meerikud välja vahetada veel 50 000 veokil. Tegemist on paljuski “võimatu missiooniga”, mis ähvardab põntsu panna kogu Rumeenia majandusele ja jätta tööta kümned tuhanded veokid.
Uudised
  • 21.08.23, 12:53
IRU: uuele sõidumeerikule üleminekul on oodata tõsiseid probleeme
Alates tänasest, 21. augustist, on uus nutikas Smart 2 sõidumeerik kohustuslik kõigile uutele rahvusvahelisi vedusid tegevatale raskveokitele ja bussidele, kuid uute seadmete kättesaadavasuga on tekkinud tõsiseid probleeme. See eeldab viivitusi uute sõidukite esmaregistreerimistes ning sellega kriis alles algab: järgnevatel aastatel on vaja välja kuni kaks miljonit seadet ja ette antud ajaaken tundub IRUle ebarealistlik.
Uudised
  • 17.05.24, 12:25
30 aastat tegutsenud Parkli HL vahetas omanikku
Äriregistri andmetel omandas Digimeerik OÜ aprilli lõpus 30 aastat sõidumeerikute ja muude veokite lisaseadmetega tegeleva ettevõtte Parkli HL. Tehinguga kaasnes ka osaluste muutus Digimeerikus endas.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Enimloetud

1
Uudised
  • 26.11.24, 10:21
Eesti logistikafirma ostis Läti konkurendi ja pürgib uutele turgudele
2
TOP
  • 20.11.24, 12:59
TOP 10: Eesti kõige väärtuslikumad transpordiga seotud ettevõtted 2024
Lätis loovutas airBaltic esikoha konkurendile
3
Uudised
  • 26.11.24, 17:24
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Anna ka oma hääl ning võida Logistikauudiste tasuta tellimus terveks aastaks
4
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
5
Uudised
  • 26.11.24, 10:27
Vanad trollibussid läksid müüki
6
Uudised
  • 25.11.24, 09:54
Vilniuses kukkus alla kaubalennuk Boeing 737

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele