• 27.03.24, 16:00

Bussifirma juht: tihe Tartu–Riia rongigraafik oleks majanduslik enesetapp

Tartu ja Riia vahele on vaja tihedama graafikuga ühistransporti, kuid selle lahendamine rongidega on bussidest oluliselt keskkonnakahjulikum ja väga kallis, kritiseeris Lux Expressi juht Ingmar Roos.
Buss on rongist oluliselt keskkonnasäästlikum, selgitas Lux Expressi juht Ingmar Roos.
  • Buss on rongist oluliselt keskkonnasäästlikum, selgitas Lux Expressi juht Ingmar Roos. Foto: Konstantin Sednev/Postimees Grupp/Scanpix
Roosi arvutuste järgi on mõistlikult koormatud bussi CO2 heide 21,7 g ühe reisija-kilomeetri kohta. Kui arvestada riigi kõige optimistlikuma plaaniga, mille järgi hakkab uue rongiliiniga Tartu ja Riia vahet sõitma 70 000 inimest aastas, on Roosi arvutuste järgi rongi CO2 heide üle 80 g reisija kilomeetri kohta.

Seotud lood

Uudised
  • 26.03.24, 17:35
Tartu püüab Tartu–Riia rongiliini käivitada
26. märtsil kohtusid Tartu linnapea Urmas Klaasi kutsel Tartu linna, Lõuna-Eesti turismiklastri, Elroni, Läti rongiettevõtte Vivi ja tulevase rongiliini teekonnale jäävate omavalitsuste esindajad nii Eestis kui Lätis, et arutada koostöövõimalusi kavandatava Tartu–Riia rongiliini käivitamisel.
Uudised
  • 26.03.24, 14:43
Remonttööd Tapa ja Tartu vahel toovad muudatused rongide sõiduplaani
2.–25. aprillini toimuvad Tapa–Tartu vahelisel raudteelõigul remonttööd, mis toovad kaasa muudatused sõiduplaanidesse. Aprilli teisipäevadel, kolmapäevadel ja neljapäevadel teenindatakse reisijaid Tapa ja Kiltsi jaama vahel asendusbussiga.
Uudised
  • 22.03.24, 13:33
Riik toetab liikuvuse ja logistika arengukiirendi korraldamist
Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) sõlmis lepingu liikuvuse ja logistika arengukiirendi korraldamiseks, mis pakub rohetehnoloogia iduettevõtetele tehnoloogia ja äriarendamise teenuseid ning aitab iduettevõtetel jõuda kiiremini erainvesteeringute kaasamiseni. Kiirendit korraldavad Tartu Teaduspark ja Baltic Innovation Agency.
TOP
  • 22.03.24, 16:34
TOP 30: Millistes bussifirmades pakutakse parimat palka?
Läinud aasta viimaseks kvartaliks oli kahes Eesti bussifirmas tõusnud keskmine brutopalk teisele poole 2000 euro piiri. Teeme värske Bussiettevõtete kvartaliraporti põhjal ülevaate parimatest palgamaksjatest, suurimatest palga tõstjatest ja bussifirmadest, kes täidavad tööjõumaksudega kõige enam riigikassat.
  • ST
Sisuturundus
  • 25.02.25, 14:25
Logistika Eestis
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele