Autotranspordi ettevõtjad peavad tänases majandusolukorras olema äärmiselt nutikad välja mõtlema erinevaid lisateenuseid, mida oma klientidele pakkuda, sest ainult kauba kohale toimetamisega leiba lauale ei too, tõdes Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Tiit Parik saates „Äripäeva TOP“.

- Autotranspordi TOPi võitnud Reinsalu Auto tegeleb lisaks transporditeenuste pakkumisele bioenergia tootmisega. Foto: Reinsalu Auto
Tiit Pariku sõnul oli värske autotranspordi TOP selle tõsiasja ilmekaks tõestuseks, sest kõik esikolmiku ettevõtted tegelevad lisaks transporditeenuste pakkumisele ka muude äridega. Kes majandab metsa, kes toodab bioenergiat, kes tegeleb külmlao pidamisega.
„Veondus- ja laondus, mis toodab 10% riigi SKPst on lisaks ka strateegiliselt elutähtis valdkond, mille edukale toimimisele paraku riik aga väga ei panusta,“ tõdes ka teine saatekülaline, Autoettevõtete Liidu tegevjuht Kersten Kattai.
Kuhu maanteetranspordisektor täna asetub teiste majandusvaldkondadega võrreldes, millised on sektori kõige suuremad murekohad ning kuidas riik saaks neid lahendada, saates põhjalikult analüüsitaksegi.
Lisaks Tiit Parikule ja Kersten Kattaile on stuudios ka Äripäeva TOPi liikumise peatoetaja, KPMG, vandeaudiitor Liina Randmann, saadet juhib logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm.
Ainult kauba kohale toimetamisega enam leiba lauale ei too
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Lisatud sektori maksuvõlglaste TOP 10
Autotranspordi TOPi esikolmikusse jõudsid seekord transpordiettevõtted erinevatest Eesti nurkadest: Tartumaalt, Läänemaalt ning Ida-Virumaalt. Mitte ühegi nende jaoks ei ole transporditeenuste pakkumine aga ainus äritegevus: kes pakub lisaks laoteenust, kes tegeleb metsaga ning kes müüb haagiseid ja tegeleb bioenergia tootmisega. Ikka selleks, et leib laual oleks ja hing sees püsiks.
Neljakümne eelmisel majandusaastal enim kasumit teeninud kullerfirma kogutulu oli 11,3 miljonit eurot, mida oli 713 218 eurot vähem samade ettevõtete 2021. aasta koondkasumist, selgub värskest Äripäeva infopanga Logistika konkurentsiraportist. Kes riisus koore ja kes pidi leppima piskuga?
Äripäeva 2022. aasta majandustulemuste põhjal koostatud suures Perefirmade TOPis on transpordi ja logistikaga seotud tosin firmat. Millistest ettevõtetest me räägime?
Konkurentsitult suurima kasumiga automüügiettevõte oli 2022. aastal Toyota Baltic, kes on Baltimaades Toyota sõidukite importöör, selgub Äripäeva infopanga värskest sõidukimüüjate aastaraportist. Esiviisikust leiab ka Eesti suurima sõidukite jaemüüja Amserv Auto, mille peamiseks müügiartikliks on samuti Toyota.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.