• 25.09.24, 11:16

Indrek Halliste: lühiajalised kriisilahendused reisijateveos peavad jääma ajalukku

Aasta 2023 oli bussisektori jaoks keeruline, kuid pakkus samas uusi võimalusi ja kasulikke õppetunde tuleviku tarbeks. Ees on muutuste periood, mis eeldab tõhusat koostööd riigi ja erasektori vahel ning pikaajalist planeerimist. Lühiajalised kriisilahendused peavad jääma minevikku, kirjutab AS Hansabuss juhatuse esimees ja Autoettevõtete Liidu juhatuse liige Indrek Halliste värskes Bussiettevõtete aastaraportis.
Indrek Halliste: lühiajalised kriisilahendused reisijateveos peavad jääma ajalukku
  • Indrek Halliste: lühiajalised kriisilahendused reisijateveos peavad jääma ajalukku
Üks olulisemaid sündmusi oli 2023. aastal tasuta ühistranspordi lõppemine. Siit edasi tuleks luua ühtne piletimüügisüsteem ja kehtestada turutingimustele vastavad piletihinnad kõikidele reisijagruppidele.
See omakorda loob uued võimalused kommertsvedajatele pakkuda tulevikus reisijatele taas rohkem kvaliteetseid ja paindlikke lahendusi. Tasuta teenuse kadumine annab märku riikliku rahastuse ümberkujundamise vajadusest ning see muudatus võiks olla sektori jaoks kauaoodatud värskendus.
Tahad teada, mis täpselt bussiveosektoris toimub?
Loe värskest Bussiettevõtete aastaraportist!
COVID-19 järgsel ajajärgul taastusid ka sõitjate arvud, ületades 2023. aasta teises kvartalis isegi pandeemiaeelsed näitajad. See on selge märk, et bussiliiklus on endiselt Eesti inimeste jaoks kriitiline liikumisviis nii maapiirkondades kui ka suuremates linnades.
Samal ajal aitas 2022. aasta kütusešokkidele järgnenud kütusehindade stabiliseerumine sektoril oma operatsioone tõhusamalt planeerida. Küll aga lisas vedajatele olulist survet ning vajadust tasakaalustada üha kasvavaid finantskohustusi sektori kapitalimahukus. Seda eriti kõrge EURIBORi kontekstis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele