Aasta 2023 oli bussisektori jaoks keeruline, kuid pakkus samas uusi võimalusi ja kasulikke õppetunde tuleviku tarbeks. Ees on muutuste periood, mis eeldab tõhusat koostööd riigi ja erasektori vahel ning pikaajalist planeerimist. Lühiajalised kriisilahendused peavad jääma minevikku, kirjutab AS Hansabuss juhatuse esimees ja Autoettevõtete Liidu juhatuse liige Indrek Halliste värskes Bussiettevõtete aastaraportis.
Üks olulisemaid sündmusi oli 2023. aastal tasuta ühistranspordi lõppemine. Siit edasi tuleks luua ühtne piletimüügisüsteem ja kehtestada turutingimustele vastavad piletihinnad kõikidele reisijagruppidele.
See omakorda loob uued võimalused kommertsvedajatele pakkuda tulevikus reisijatele taas rohkem kvaliteetseid ja paindlikke lahendusi. Tasuta teenuse kadumine annab märku riikliku rahastuse ümberkujundamise vajadusest ning see muudatus võiks olla sektori jaoks kauaoodatud värskendus.
Tahad teada, mis täpselt bussiveosektoris toimub?
COVID-19 järgsel ajajärgul taastusid ka sõitjate arvud, ületades 2023. aasta teises kvartalis isegi pandeemiaeelsed näitajad. See on selge märk, et bussiliiklus on endiselt Eesti inimeste jaoks kriitiline liikumisviis nii maapiirkondades kui ka suuremates linnades.
Samal ajal aitas 2022. aasta kütusešokkidele järgnenud kütusehindade stabiliseerumine sektoril oma operatsioone tõhusamalt planeerida. Küll aga lisas vedajatele olulist survet ning vajadust tasakaalustada üha kasvavaid finantskohustusi sektori kapitalimahukus. Seda eriti kõrge EURIBORi kontekstis.
Seotud lood
Mitu aastat probleemide käes vaevelnud bussiettevõtetel on hakanud paremini minema, ütles Äripäeva Infopanga konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv.
Autoettevõtete Liit saatis täna peaministrile, rahandus-, regionaal- ja taristuministrile ning Riigikogu fraktsioonidele pöördumise, milles juhib tähelepanu, et ühistranspordi dotatsiooni võimalik kärpimine on vastuolus riigi plaaniga vähendada regionaalset ebavõrdsust, autostumist ning sellest tekkivaid keskkonnakahjusid, puudutades kõige valusamini ääremaade inimesi, kelle liikumisvõimalused on niigi kasinad.
Vahetult enne suvepuhkuseid toimus Paides Autoettevõtete Liidu üldkogu, kus muuhulgas viidi läbi ka juhatuse ja presidendi valimised.
Aastakümne hakul alguses saanud „kriiside“ ajastule ei paista logistikasektoris veel nii pea lõppu tulevat: 2020. aastal alanud tervisekriis, millele järgnes energiakriis, siis julgeolekukriis ning nüüd terendab ees uus kriis seoses maksuralliga, kirjutab äsja ilmunud Logistika aastaraportis ELEA nõukogu esimees ja ACE Logistics Groupi juhataja Andres Matkur.
Kui autot hooldatakse tavaliselt regulaarselt, jäetakse rehvid tihti tähelepanuta.
Rehvid on üliolulised osad autost ning nende korrashoid on otseselt seotud ohutusega, aga ka küttekulu ning sõidumugavusega. Kuna terve komplekt rehve on üsna kulukas väljaminek, on igati kasulik hoida juba olemasolevaid heas korras nii kaua kui võimalik. Millist hooldust rehvid vajavad ning mida silmas pidada? Vaatame lähemalt ja jagame mõningaid nippe, kuidas pikendada oma rehvide eluiga.