• 17.09.24, 13:03

Andres Matkur: maksuralli veeretab logistikasektori järgmisse kriisi

Aastakümne hakul alguses saanud „kriiside“ ajastule ei paista logistikasektoris veel nii pea lõppu tulevat: 2020. aastal alanud tervisekriis, millele järgnes energiakriis, siis julgeolekukriis ning nüüd terendab ees uus kriis seoses maksuralliga, kirjutab äsja ilmunud Logistika aastaraportis ELEA nõukogu esimees ja ACE Logistics Groupi juhataja Andres Matkur.
ELEA nõukogu esimees ja ACE Logistics Groupi juhataja Andres Matkur.
  • ELEA nõukogu esimees ja ACE Logistics Groupi juhataja Andres Matkur. Foto: Raul Mee
Kõik need kriisid on logistikasektorit väga palju ja otseselt mõjutanud, igaüks neist muidugi omamoodi. Julgen arvata, et kui arvestada kõikide nende kriiside mõjusid tervikuna, siis on logistika-ja transpordisektor üks kõige rohkem nendest mõjutada saanud valdkondi üldse.
Tahad teada, mis täpselt logistikasektoris toimub?
Loe värskest Logistika aastaraportist!
Logistikaettevõtete koondmajandustulemusi vaadates on näha, et 2020-2022 on olnud sektorile üldiselt väga heade finantstulemustega, käivete ja kasumite kasvud olid erakordselt märkimisväärsed. Selliseid kasvunumbreid ei olnud me eelneval ajal väga harjunud nägema.
Veomahud veel püsisid endistel tasemetel ja segased ajad võimaldasid ettevõtetel üldiselt hästi teenida. Sealhulgas olid mõjutajateks vahepeal anomaalselt kõrgele kerkinud veohinnad (lend ja meri), diislikütuse hinnarekordid (kütuse hinnalisad) ja taustaks üldine inflatsioon, mille tõttu veohindade kõrgem hinnastamine ei tekitanud turul sedavõrd negatiivset vastukaja kui nö tavapärastel aegadel oleme eeldanud.

Head ajad on möödas

Nüüd aga on ajad muutunud. Alates 2023. aastast ettevõtete finantstulemustes kasvu enam näha ei ole, ettevõtete koondtulemustes on toimunud hoopis märkimisväärne kahanemine. Alamsektorite lõikes on pilt küll natuke erinev kuid üldiselt saame öelda, et oleme tagasi 2020-2021 numbrite juures seda nii käibes kui kasumis. Veomahud on turul vähenenud, mille mõjutajateks on vähenenud siseriiklik tarbimine, vähenenud eksport ning idasuunalise transiidi seisak.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele