Värsked müüginumbrid kõnelevad trendidest, mis panevad Euroopa autodinosaurustel püksid püüli sõeluma. Elektriautode müügi TOP 10s on Tesla ja kaks Hiina gruppi, kirjutab Modera juhatuse esimees Raido Toonekurg.
- ABB elektriautode teemapäev. Foto: Liis Treimann
Autotootmise sektoris on paari aasta üks olulisimaid teemasid olnud traditsiooniliste ja pika ajalooga autotootjate allajäämine uutele tulijatele. Viimase viie aastaga on teinud suure tõusu Tesla, kes n-ö puhtalt lehelt tulijana on suutnud ette näidata head tulemused kiire müügikasvuga.
Sellel on ilmselt kaks peamist põhjust.
Läbi silmapaistva omaniku on suudetud tekitada brändile sära ning senised kliendid on olnud uue tehnoloogia trendiga kaasa minejad. Teiseks on suudetud autosid müüa valdavalt veebis, millele on kaasa aidanud teadlik tootevaliku lihtsana hoidmine võrreldes traditsiooniliste autotootjatega.
Elektriautode registreerimine püstitas uue rekordi
Augustis kasvas Euroopa Liidus uute autode registreerimine 21% (787 626 autot), mis tähistab 13. järjestikust kasvukuud, vahendab Euroopa Autotootjate Liit (ACEA). Elektriautode turuosa oli esimest korda 20% (mullu augustis 11,6%), edestades tänavu teist korda diiselmootoriga autosid ja tõustes uute autode ostjate seas populaarsuselt kolmandaks valikuks bensiinimootoriga masinate ja hübriidide järel.
Elekter murrab hiinlastele teed
Teine tõusev trend on Hiina tootjad. Äsja avaldatud Euroopa 8 kuu elektriautode müügis on kaks suurt hiina gruppi Geely (Volvo, Polestar, Lotus) ja SAIC (MG, Maxus) juba vastavalt kaheksandal ja üheksandal kohal. Märkimisväärne on ka nende gruppide müügikasv Euroopas, mida mõõdetakse rohkem kui 100 protsendiga.
Hiinlased murdsid Euroopa autoturu ukse lahti
Seotud lood
Maailma 23 riiki on ületanud olulise murdepunkti: vähemalt 5 protsenti neis müüdavatest uutest autodest on elektriautod. Analüüsi avaldanud Bloomberg Greeni sõnul on 5protsendiline piir oluline elektriautode laialdaseks kasutuselevõtuks.
Elektriautode laadimisvõrgu arendaja Eleport rajab Euroopa ühendamise rahastult (CEF) saadava 13,8 miljoni euro suuruse finantseeringu toel Baltimaade ja Poola maanteedele 138 uut avalikku laadimisjaama. Eesti peamistele maanteedele rajatakse 13 laadimisjaama kokku 52 laadimiskohaga.
Automaksu abil võiks Eestis toetada kasutatud elektriautode soetamist ning panna toetuse summa sõltuma aku suurusest, kirjutab Eleporti tegevjuht Raul Potisepp.
SEB tutvustas panga analüütikute koostatud elektriautode taskukohasuse indeksit, mis näitab, millist elektriautot saavad endale lubada Eesti keskmist palka teeniv üksikisik ja kaheliikmeline perekond.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.