Teedel toimuva üle peavad vastutama veofirmade juhtkonnad ja omanikud. Veofirma juhtkond kinnitab alati, et nemad ei anna käsku laadida katkisele autole peale lubatust suurem koorem ja viia see kohale töö- ja puhkeaja reegleid rikkudes, peaasi, et klient saaks õigeaegselt teenindatud. Hiljuti
www.logistikauudiste.ee leheküljel üleval olnud küsitluses „miks rikuvad autojuhid töö- ja puhkeaja reegleid?“ oli 288 vastajat, kelledest kõige enam andis vastuse, et ülemused sunnivad. Nii väitis 42% vastanutest. Ka maanteedel veoautode kontrollimist läbiviiv Politsei- ja piirivalveameti liiklusjärelvalvetalituse komissar Priit Tuuna ütleb, et autojuhid põhjendavad tehniliselt mittekorras veoautoga sõitmist peamiselt tööandja käsuga vedu rikkele vaatamata ära teha. Ma ei näe ka põhjust, mis peaks autojuhid valetama ja tegelikult ise tormama katkise autoga teele hoolimata töö- ja puhkeaja reeglitest. Ainus põhjus selleks on järeleandmine logistikute ja veokorraldajate, mõnel pool ehk ka ettevõtte juhtkonna, survele, kes nõuavad, et kaup oleks õigel ajal peale võetud ja kohale viidud. Tegevjuhtide ja omanike ülesanne on hoolitseda, et ettevõttes sellist asja ei toimuks.
Veoturg ainult võidab, kui korduvalt reegleid rikkunud ettevõtted kõrvaldatakse turult. Ma ei tea, kuivõrd on juriidiliselt vettpidav ja võimalik võtta ära tegevusluba korduva rikkumisega vahelejäänud autovedajalt, aga sisuliselt on ju tegemist valemängijatega. Kui laadid autole peale üle 20% suurema koorma kui on lubatud täismass, siis annab see ju ka eelise veohinna kujundamisel. Sama kehtib ka autode hooldusele läbi sõrmede vaatamisel. Autoveondus on üks tihedama konkurentsiga ettevõtlusvaldkond ja selliste valemängijate eemaldamine sellelt turult tervendaks konkurentsi.
Praegu aga jäävad mõned vedajad korduvalt vahele lubatust raskemate koormatega, saavad Juhan Partsilt hoiatuskirja ja äri läheb edasi.