Politsei saadab peaaegu iga neljanda maanteel kontrollitud sõiduki erakorralisele tehnoülevaatusele või keelab sõiduki edasiliikumise.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) saatis Euroopa Komisjonile ülevaate liiklusjärelvalve teostamisel Eesti teedel politseiametnike poolt kontrollitud sõidukite tehnoseisundi kohta. Ülevaate koostanud MKMi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialisti Eda Rembeli selgitusel põhinevad aruande andmed politseiametnike poolt liiklusjärelvalve infosüsteemi sisestatud andmetel.
Aruande andmete järgi kontrolliti 2012. aastal Eesti teedel 1172 Eesti veoauto tehnoseisundit, milledest 1112 sõidukil avastatud vead olid ohtlikud või eriti ohtlikud ning veokid suunati erakorralisele ülevaatusele või keelati edasi sõitmine.
Politsei- ja piirivalveameti liiklusjärelvalvetalituse komissar Priit Tuuna selgitas, et eelmisel aastal peeti Eesti teedel kontrollimiseks kinni siiski veidi üle 5000 kommertssõiduki. Eelkõige tehakse seda juhtide sõidu- ja puhkeaja nõuete täitmise kontrollimiseks. Ühtlasi vaadatakse aga alati üle ka veo teostamise nõuete täitmine terviklikult, samuti tehakse sõiduki visuaalne kontroll. „Kui visuaalse kontrolli käigus tekib tehnoseisundi osas kahtlus, siis tehakse juba põhjalikum kontroll ning täidetakse vastav kontrolldokument. Nimetatud kontrolldokumendi andmed kantakse liiklusjärelevalve infosüsteemi ning selle alusel moodustub ka statistika,“ kommenteeris Tuuna.
Kui politsei suunas ligikaudu 5000 maanteel peatatud veoaust erakorralisele ülevaatusele või keelas nende edasise liikumise 1112 sõidukil, siis tähendab see, et peaaegu igas neljas veoauto on tehniliselt mittekorras.
Eesti teedel liikuvate veoautode rikkumistest kirjutab pikema ülevaate järgmisel nädalal ilmuv Äripäeva
infoleht Transport ja Logistika.
Seotud lood
Politsei pöörab alanud nädalal üle Eesti suuremat tähelepanu raskeveokite tehnoseisundile ning veoki- ja ühistranspordijuhtide töö- ja puhkeaja nõuetest kinnipidamisele.
Politsei poolt eelmisel aastal Eesti teedel kinnipeetud välismaa veoautodest olid tehniliselt mittekorras vaid 16 sõidukit.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts andis välja käskkirja, milles hoiatab kirjalikult nelja transpordiettevõtet toime pandud raskete autoveoalaste rikkumiste eest.
Politsei- ja piirivalveameti liiklusbüroo komissar Priit Tuuna vastas logistikauudiste lugejate küsimustele, et selgitada veoautode kontrollimist maanteedel - miks tunduvad politsei avastatud rikkumised norimisena, mis on veoautode juures keelatud ja mis on lubatud jpm? Loe vastuseid!
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.