• 18.11.10, 12:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pole raha, pole tegu

Eelmisel kuul transpordifirmade investeeringute ülevaates uskusin, et tõelised investeeringupärlid leitakse aasta logistikateo konkursi käigus. Tuleb tunnistada, et eksisin.
Logistikasektoris puudus ressurss millegi suure kordasaatmiseks. Konkursile esitati kõigest viis tööd. Kindlasti ei ole need ainsad logistilised parendused, mida viimase aasta jooksul on Eestis ette võetud. Seda näitab kas või selles infolehes tehtud ülevaade logistikavaldkonna projektidest, mida ei esitatud konkursile. Konkursile jõuab hindamiseks igal aastal vaid teatud protsent Eestis tehtud logistilisi parendusi.
Tänavu oli lihtsalt parenduste koguhulk sedavõrd väike, et ka konkursile jõudnud tööde arv jäi seetõttu väiksemaks. Palju raha ei julgenud keegi kulutada. Kõigi tänavu esitatud projektide investeeringute suurus ei ole teada, kuid ilmselt ei ulatu neist ükski miljoni kroonini. Välja arvatud Logistikaklaster, mis eristub ülejäänud projektidest, sest suuremas osas on see riiklikult finantseeritud.
Ettevaatlikkus võttis maad juba eelmisel aastal, kui võidutöö – SmartPosti pakiautomaaditeenus – nõudis “vaid” 31 miljonit krooni. Kuid veel üle-eelmisest aastast on kõrvale tuua Magnum Logiticsi uude logistikakeskusesse pandud 200 miljonit krooni.
Kuigi ka vähese rahaga annab välja mõelda ja ellu viia geniaalselt lihtsaid, aga mõjusaid parendusi, siis raha lõppedes kadusid ettevõtetest inimesed, kes selliseid logistikategusid oleksid suutnud genereerida. “Kahjuks on see kriisi tulemus. Hulk tegijaid on koondatud,” tõdeb aasta logistikateo konkursi korraldaja OÜ Sensei juht Illimar Paul.
Ei ole põhjust arvata, et ajad, kui nädalas koondati Eesti ettevõtetes mitu tuhat inimest, oleks jätnud puutumata ka logistikajuhid. Kui ei ole kaupa, pole vaja seda ka juhtida ning logistikajuht on hea kokkuhoiuallikas. Nüüd on ajad taas muutunud.
Eesti väliskaubandus kasvab hoogsalt ning transpordisektoris tehakse positiivseid prognoose juba selle aasta lõpuks ja järgmiseks aastaks. Ilmselt ei taastu kohe investeeringud moodsat tehnoloogiat täis logistikakeskustesse, kuid julgemat panustamist logistilise soorituse parendamise projektidesse võib oodata juba järgmisel aastal.

Seotud lood

Uudised
  • 17.11.10, 20:23
Aasta Logistikateo auhinna vääriliseks tunnistati DPD
Logistika Aastakonverentsil tunnustati logistikateo preemia võitjaks kullerfirma DPD Eesti, kes alates tänavu aasta maist pakub võimalust eraisikust kaubasaajatel otsustada endale sobilik paki kohaletoimetamise kuupäev ja täpne kellaaeg.
Uudised
  • 29.10.10, 14:59
Logistikateo auhinnale kandideeris vaid viis parendust
Tänavusel Aasta Logistikateo konkursil on viimaste aastate väikseim arv kandideerijaid. 
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele