Läti sadamates algas aasta tõusuga, millele andsid hoogu juurde siis alles õhus olnud sanktsioonid, nüüd on oodata transiidi kahanemist, vahendas Läti Raadio.
Transpordiministeeriumi andmed näitavad, et aprillis vähenes võrreldes märtsiga söe- ja naftatoodete maht, oluliselt vähenes kemikaalide ja väetiste last, samas kui konteinerite veomaht suurenes, kirjutas Läti ringhääling.
„Sanktsioonid, mis puudutavad logistikat ja transiiti, saavad toimida vaid juhul, kui kogu Euroopa neid ühtviisi rakendab. Vastasel juhul tulistame jalga iseendale ning suuname tagasi Venemaa rüppe need riigid, kes soovivad tema mõjusfäärist väljuda,“ tunnistab Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimees Andres Valgerist.
Stockholmi sadamad on näidanud I kvartalis hoogsat kasvu nii reisijate kui kaubavedude osas ja seda suuresti tänu kahele uuele RoRo liinile Saksamaa ja Soome vahel.
Majandus- ja taristuminister Taavi Aas teeb valitsusele ettepaneku luua transiidiga seotud Eesti ettevõtetele palgatoetus, millega ennetada koondamisi ning anda ettevõtetele aega leida uusi ärisuundi.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.