Veokijuhi statistiline palk tegelikkusest poole väiksem: kas ümbrikupalk vohab endiselt?
Statistikaameti andmetel on veokijuhtide keskmine brutopalk Eestis 1187 eurot, ehkki kõik teavad, et alla 1500 euro suuruse netopalga ei leia ükski ettevõte endale veokijuhti tööle. Kas ümbrikupalk lokkab endiselt?
Rain Transpordi juhatuse esimees Toomas Raud tunnistab, et ümbrikupalgast ohtlikumaks probleemiks on saamas korruptsioon. Foto: Raul Mee
Statistikaameti andmetel oli mullu kolmandas kvartalis Eestis 12 686 meesveoautojuhti ja 35 naisjuhti. Veokijuhtide keskmiseks brutopalgaks oli 1187 eurot. Kõrgeim palk oli Läänemaal (1539 eurot), madalaim Valgamaal (954 eurot). Harjumaal, kus reeglina Eesti kõrgeimad palgad, oli veokijuhtide keskmine palk 119 eurot.
ERAA on teinud valitsusele ettepaneku tõsta sarnaselt lõunanaabritele veokijuhtide välislähetuse päevarahade suurust 60 eurole päevas kogu kuu vältel. Eesti siseseid vedusid tegeva Rain Transpordi tegevjuhi Toomas Raua sõnul ei pruugi see aga rahvusvaheliste vedude autojuhtide põuale leevendust tuua, pigem vastupidi.
Möödunud aastal 7 protsenti müügitulust kaotanud Rain Transport AS ennustab tänavu müügimahtude suurenemist 5 protsendi võrra, seisab majandusaasta aruandes.
Reedel avaldas Statistikaamet andmed 2020 IV kvartali veondussektori mahtude osas ning esimest korda viimase 10 kvartali jooksul näitas Eesti ettevõtete veosekäive taas kasvutrendi – veondussektori äritegevuse maht kasvas 5%.
Lääne-Euroopa vahet sõitvaid Eesti autovedajad on pideva hirmu all 45 tunni reegli tõttu, mida on sisuliselt võimatu täita, kuid mille eiramise eest ähvardab isegi kuni 60 000 eurone trahv või suisa arest, kirjutab tänane Logistika erileht.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.