Leedu ehitab kogu Via Baltica veel sel kümnendil kiirteeks
Leedu Transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium teatas, et järgmisel aastal alustatakse Via Baltica Marijampoli ja Poola piiri vahelise 40 km pikkuse teelõigu ehitamist neljarajaliseks kiirteeks. Kogu Via Baltica 268 km osa Leedus plaanitakse välja ehitada aastaks 2030.
Leedu Transpordi- ja kommunikatsiooniminister Marius Skuodis tutvustas tee-ehituse kava läinud nädalal Marijampolit külastades.
Foto: Leedu Transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium
Ministeeriumi teatel on tegemist riigi kõige intensiivsemalt kasutatava maanteega ning selle neljarajaliseks muutmine peaks lõppema 2024. aasta lõpuks.
14. augustil täitub Tartu maantee Kose-Võõbu teelõigu avamisest täpselt aasta. Selle aja jooksul säästeti inimestele 38 aasta jagu autos istutud aega, 600 000 liitrit kütust ning paisati õhku ligi 1500 tonni vähem CO2.
Värske riigieelarve strateegia kohaselt jääb riigiteede arendamiseks ja heal tasemel säilitamiseks järgmise nelja aastaga puudu 689 miljonit eurot, kuna pikalt alarahastatud taristuehituse mahtusid kavatsetakse lähiaastatel hüppeliselt veelgi vähendada.
Eesti Taristuehituse Liidu juhi Tarmo Trei sõnul ehitab Läti valitsus 2040. aastaks 1055 kilomeetri neljarealisi kiirteid, kuid Eestil pole praeguse rahastusega lootust isegi oma kolme põhimaanteed valmis saada. Rääkimata järjest halvemas seisus kohalikest teedest, mille hooletusse jätmine viib jätkuva ääremaastumiseni.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.