• 20.10.20, 12:23

Rail Baltica uus hankemenetlus toob ehitusturule 60 miljonit eurot

Rail Baltic Estonia OÜ võttis esimesena Eestis kasutusele uue dünaamilise hankelahenduse, mis teeb ehitushangete läbiviimise kiiremaks, tõhusamaks ja hangetel osalejatele mugavamaks.
Rail Baltica uus hankemenetlus toob ehitusturule 60 miljonit eurot
Rail Baltic Estonia hankejuhi Margus Lantini sõnul on plaanis jagada 33 raudteeobjekti vastavalt ehitusprojektide laekumisele kolmeks osaks.
„Kolme paketi kogumaht on 150 miljonit eurot, neist esimese, äsja riigihangete registris avalikustatud ja aastatel 2020-2023 ehitusse minevate rajatiste paketi maht saab olema 60 miljonit eurot. Selle sees hangitakse 14 rajatise, täpsemalt 7 viadukti ja 7 ökodukti ehitustööd, ” lausub Lantin. Lisaks kaalutakse sarnast hankelahendust ka Rail Baltica trassile kohalike peatuste rajamiseks.
Dünaamilise hankesüsteemi üheks eeliseks on, et kvalifitseerimismenetlus ettevõtja jaoks toimub üks kord, mis muidu toimuks iga hanke korral eraldi. Hiljem kontrollitakse kvalifitseerimistingimusetele vastavust hankija otsustusel. Kvalifitseerimistingimused pannakse paika hankesüsteemi algatamisel, aga vastavustingimused, nagu meeskonna pädevus, kogemus jne, sätestatakse lähtuvalt iga objekti keerukusest.
Uuenduslik hankesüsteem võimaldab hankijal valida, millises järjekorras rajatisi ja objekte hankida. Hankelepingute sõlmimise menetlus toimub elektrooniliselt ning erinevalt levinud menetlusliikidest, kus pakkujad kvalifitseeritakse üks kord, võimaldab dünaamiline hankesüsteem selle kehtivusajal ettevõtetel ka jooksvalt liituda ning hangetel konkureerida.
„Piltlikult öeldes saavad ehitajad Rail Baltic Estonia uksel lunastada pileti, mis annab kolme aasta jooksul õiguse teha pakkumisi kõigile objektidele,“ selgitab Lantin. „Süsteem ei ole suletud, kogu perioodi vältel saab liituda. Hangetega kaasnev aja- ja ressursikulu väheneb seega mõlema poole jaoks märgatavalt.“
Kuigi Rahandusministeerium on loonud mõistliku õigusliku keskkonna ning reeglid dünaamilise hankesüsteemi kasutuselevõtuks, siis Lantini sõnul ei ole ehitustööde ostmiseks seda lähenemist Eestis varasemalt kasutatud. Küll on Rail Baltic Estonia seda hanke eriliiki kasutanud arheoloogiliste uuringute hankimiseks.
Esimesena avatud uuenduslikus hankesüsteemis saavad ehitusettevõtted pakkumisi tegema hakata 7 ökodukti ja 7 viadukti ehitamiseks.
PANE TÄHELE!
Rail Baltica tulevatest hangetest räägitakse põhjalikumalt 26. novembril toimuval 22. Logistika Aastakonverentsil!
Lavale astuvad:
- Taavi Aas (Majandus- ja taristuminister)
- Tõnu Grünberg (Rail Baltic Estonia juhatuse esimees)
- Tea Danilov (Arenguseire keskuse direktor)
- Tõnu Merstina (Swedbanki peaökonomist)
- Raul Toomsalu (Operaili juhatuse esimees)
- Raivo Roolaid (Magnum Logistics logistikajuht) jmt.
Lisaks kuulutame välja traditsioonilise Aasta Logistikategu 2020 võitja.
Konverentsi modereerib kogenud logistikaekspert Rainer Rohtla.
Tähelepanu, esimene soodusperiood lõppeb juba 20. oktoobril!
Tutvu programmiga ning pane end kirja SIIN!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele