Eesti Lennundusklastri ja Diamond Sky eestvedamisel pandi 15. juulil Ruhnu saarel alus iga-aastasele Davosi laadsele Eesti lennundusfoorumile. Regionaalennunduse hetkeolukorda ja arengut käsitleva seminari kulminatsioon oli Ühiste kavatsuste protokolli allkirjastamine.
- Ruhnu lennuväli võiks tulevikus rohkem ka lennuturiste meelitada. Foto: Oskar Kadaksoo
Dokumendile, mille eesmärk on tutvustada ja reklaamida Eestit kui kliendisõbralikku ja turvalist lennundusriiki, kirjutasid teiste seas alla Taavi Rõivas, Kalle Laanet, Urmas Klaas, Andrei Korobeinik kui ka välisinvestor Sonny Aswani, kokku 24 inimest.
Seotud lood
Lennundusega seotud ettevõtted moodustasid MTÜ Estonian Aviaton Cluster, kuhu kuulub 13 erinevat ettevõtet. Klastri üheks strateergiliseks eesmärgiks on tõsta viie aastaga lennundussektori osakaal Eesti SKP-st kolmelt protsendilt viiele.
Kogu Eesti lennundussektor vajab kriisi tõttu kogu väärtusahela lõikes vältimatut riigiabi, sest ohus on valdkonna säilimine, kirjutab Eesti Lennundusklastri tegevjuht Kristo Reinsalu.
Eesti on ainus riik kogu Euroopas, mis pole COVID-19 kriisi ajal teinud oma lennunduse päästmiseks mitte ühtegi suunatud meedet. Seetõttu on lennundusettevõtted asunud ellujäämiseks koondama lennunduse spetsiifikaga võtmetöötajaid, tõdeb Eesti Lennundusklastri juht Kristo Reinsalu.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.