• 18.06.20, 10:40

Taastuvtoorainest diislikütuse hind langes taas

Ainus Eestis müüdav taaskasutatud toorainest valminud diislikütus Neste MY on tänasest veelgi soodsam: võrreldes turuletulekuga on selle hind langenud poole euro võrra: 1,99 eurolt 1,499 eurole.
Neste MY on värvitu, sisuliselt lõhnatu ning põledes tahmab oluliselt vähem. See omakorda pikendab autode tahmafiltrite eluiga ning vähendab selle puhastusprotsesside arvu.
  • Neste MY on värvitu, sisuliselt lõhnatu ning põledes tahmab oluliselt vähem. See omakorda pikendab autode tahmafiltrite eluiga ning vähendab selle puhastusprotsesside arvu. Foto: LIIS TREIMANN
Keskkonnasõbralik diislikütus on leidnud Eesti autoomanike seas sooja vastuvõtu, kuna see tahmab vähem, on värvitu ja lõhnatu ning väidetavalt ka mootor töötab sellega „pehmemalt.“ Laiemat levikut on siiani takistanud aga selle kõrge hind, mis turule tuleku hetkel küündis 2 euro lähedale.
Täna märkasid tähelepanelikud möödasõitjad, et Neste MY hind on langenud juba alla 1,5 euro, mis on juba oluliselt vastuvõetavam ka laiemale tarbijaskonnale. Neste Eesti ärikliendi müügijuht Martin Õunap tunnistas, et alates 18. juunist taastuvtoorainest valminud kütus nende tanklates tõepoolest langes. Üheks peamiseks põhjuseks on tema sõnul muidugi diislikütuste aktsiisi langus, kuid mitte ainult.
Oluline tegur on tema sõnul ka müügimahtude pidev tõus, ehk uudse kütuse nõudlus nii era- kui äriklientide seas on pidevalt kasvanud. „Väga paljud inimesed on juba valmis ostma Neste MY diislikütust, et vähendada oma ökoloogilist jalajälge. Soomes näiteks valib täna juba iga kolmas klient Neste MY diislikütuse,“ nentis Õunap.
Eestis on tema sõnul üha enam ettevõtteid, kellel on jätkusuutlikkusega seotud ka aastased eesmärgid ja soovitakse leida kiireid ja efektiivseid lahendusi heitmete vähendamiseks. „Teiste alternatiivkütuste puhul peab ettevõte tegema esmalt üsna kopsakaid investeeringuid ning vahetama välja tehnika, Neste MY puhul seda tegema ei pea. Olemasolev tehnika + MY annab aga kuni -90% säästu heitmetelt.“
Kuid mitte üksnes rahvusvahelised ettevõtted ei ole keskkonnasäästlikule kütusele üle läinud. Seda on teinud ka näiteks Eesti tööstusettevõte Estanc, transpordifirma HRX jmt.

Seotud lood

Uudised
  • 01.11.19, 10:41
Neste ootab riigilt võrdset kohtlemist
Oktoobri keskel tõi Neste Eestis müügile uue diislikütuse Neste MY, mis on toodetud 100% taaskasutatud materjalidest ning mis vääriks ettevõtte hinnangul samasugust aktsiisisoodustust, nagu on kehtestatud biogaasile.
Uudised
  • 14.05.20, 13:23
Neste ostis ära USA toiduõli töötleja
Neste, mis toodab maailmas kõige rohkem taastuvtoorainest diislit ja keskkonnasõbralikku lennukikütust, omandas 100-protsendilise osaluse USA ettevõttes Mahoney Environmental, mis kogub ja töötleb ümber kasutatud toiduõli.
Uudised
  • 13.03.20, 12:48
Esimene transpordiettevõte Eestis alustab üleminekut taastuvale diislikütusele
Neste ja HRX alustasid koostööprojektiga, mille raames hakkab AS HRX kasutama Eestis taastuvtoorainest diislikütust. Seeläbi loodetakse vähendada HRX transpordist tekkivaid kasvuhoonegaaside heitmeid kuni 90 protsenti.
Uudised
  • 14.02.20, 12:52
Neste laiendas Eestis taastuvtoorainest diislikütuse müüki
Taastuvtoorainest diislikütus Neste MY jõudis lisaks Tallinna Kadaka tanklale müügile ka Ülemiste Vesse tanklasse, teatab Neste.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele