Pühapäeval avati pidulikult Riisipere ja Turba vahel Eesti kiireim raudteelõik, mille maksimaalne lubatud tunnikiirus on 140 km/h. Uhiuuel üle kuue kilomeetri pikkusel raudteelõigul hakkab rong sõitma kuni 11 korda päevas.
- Pärast 20 aastast pausi hakkas reisirong taas Turbasse sõitma. Foto: Andres Raudjalg
Kohalike poolt palavalt oodatud raudtee avasid ajaloolist esimest sõitu kaasa tehes valitsuse esindajad peaminister Jüri Ratas, majandus- ja taristuminister Taavi Aas, Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee ja Elroni juhatuse esimees Merike Saks. Riisipere-Turba raudteelõigu ehituse maksumuseks kujunes 7,72 miljonit eurot.
„Uue raudteelõigu avamine on oluline sündmus nii kohalikele kui ka kogu Eestile, sest täiesti uut raudteelõiku avatakse Eestis harva, viimati juhtus see 2011. aastal Koidula piirijaama rajamisel. Riigieelarve eelnõus on ette nähtud ka 2 miljonit eurot Haapsalu raudtee taastamise teise etapi eeltöödeks ning selle kinnitamisel oleme valmis alustama uuringute ja projekteerimisega,“ kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.
“Riisipere-Turba raudteeliinil ei ole reisijaid teenindatud üle 20 aasta – tänu riigi investeeringutele saab Elron nüüdsest pakkuda mugavat, kiiret ja turvalist reisirongiühendust ka Turba elanikele. Turba ja Tallinna vahel hakkab mõlemas suunas sõitma 11 rongi päevas ja pealinn on Turba elanikele vaid veidi enam kui tunniajalise rongisõidu kaugusel,” tõi esile Elroni juhatuse esimees Merike Saks.
Valitsus kiitis Turba-Riisipere raudteelõigu ehitamise heaks 2017. aasta mais täiendavate taristuinvesteeringute programmi raames ning see on esimene etapp kavandatavast Haapsalu raudtee taastamisest.
Trassile ehitati lisaks raudteele ka kaks torusilda, üks truup ning remondi ära Veetõusme teel olev raudteeviadukt. Riisipere-Turba raudtee ülesõidukohad on Nissi teel ja Kivitammi teel. Otsesed ehitustööd raudteelõigul lõppesid selle aasta sügisel, novembrikuus paigaldati ja testiti ülesõitude automaatikat ning integreeriti Riisipere jaama uue liiklusjuhtimissüsteemiga. Paralleelselt raudtee ehitusega ja lõigule uute liinide paigaldamisega rekonstrueeriti osaliselt ka olemasoleva Riisipere jaama kontaktliin.
Riisipere-Turba raudtee ehitustöid tegid GoTrack OÜ, Elektrizace železnic Praha a.s, ühispakkujad Winco OY/ AS GRK Infra ja Mipro OY.
TASUB TEADA
Riisipere-Turba raudteelõik
•Elektrirongi kontaktliini pikkus 6,3 km
•Tehtud pinnasetööd: 85 000 m3
•12,2 km rööpaid
•11 200 betoonliiprit
•Ehituseks kulunud killustik: 500 vagunitäit
•2 ülesõitu fooride ja tõkkepuudega
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.