• 05.12.19, 10:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pühapäevast saab pärast 20 aastast pausi taas rongiga Turbasse sõita

Pühapäeval, 8. detsembril kell 10.04 väljub Tallinnast Turbasse esimene rong, mis läbib esmakordselt äsja valminud Riisipere-Turba raudteelõigu. Rongiliiklust pole Riisipere ja Turba vahel olnud juba viimased 20 aastat.
Elroni rong.
  • Elroni rong. Foto: Raigo Pajula
Riisipere-Turba raudteelõigu ehituse maksumuseks kujunes 7,72 miljonit eurot ning tehnilised andmed lubavad sel lõigul sõita maksimaalselt 140 km/h kiirusega.
„Uue raudteelõigu avamine on kahtlemata oluline sündmus nii kohaliku kogukonna jaoks kui ka üle-eestiliselt. Lõigu olulisusest annab märku see, et ehitusele eelnenud ja järgneval perioodil oli projektil tugev toetus nii riiklikul kui ka kogukondlikul tasemel,“ kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.
“Riisipere-Turba raudteeliinil ei ole reisijaid teenindatud üle 20 aasta – tänu riigi investeeringutele saab Elron nüüdsest pakkuda mugavat, kiiret ja turvalist reisirongiühendust ka Turba elanikele. Turba ja Tallinna vahel hakkab mõlemas suunas sõitma 11 rongi päevas ja pealinn on Turba elanikele vaid veidi enam kui tunniajalise rongisõidu kaugusel,” tõi esile Elroni juhatuse esimees Merike Saks.
Täiesti uut raudteelõiku avatakse Eestis harva – viimati ehitati uut raudteed Koidula piirijaama rajamisel 2011. aastal. Valitsus kiitis Riisipere-Turba raudteelõigu ehitamise heaks 2017. aasta mais täiendavate taristuinvesteeringute programmi raames. Riisipere-Turba raudteelõigu ehitustöid tegid GoTrack OÜ, Elektrizace železnic Praha a.s, ühispakkujad Winco OY/ AS GRK Infra ja Mipro OY.
Raudteetööde käigus viisid ehitajad läbi pinnasetöid ca 85 000 m3 ulatuses, objektile paigaldati 12,2 km rööbast ja 11 200 betoonliiprit. Liiklusjuhtimise ja ülesõitude automaatika rajamiseks paigaldati ligikaudu 2,5 km optikakaablit, 18,6 km nõrkvoolukaableid, 3 km rööbasahelaid, 5 rattapaari loendurit ja 2 foori. Riisipere-Turba lõigule ehitati kaks fooride ja tõkkepuudega varustatud ülesõidukohta. Killustiku veeti objektile 500 vagunitäit, tööd andis ehitus kokku 20 inimesele.
„Paralleelselt raudtee ehitusega ja lõigule uute liinide paigaldamisega rekonstrueerisime osaliselt ka olemasoleva Riisipere jaama kontaktliini,“ ütles Eesti Raudtee peaprojektijuht Urmas Leinfeld.
Otsesed ehitustööd raudteelõigul lõppesid selle aasta sügisel, novembrikuus paigaldati ja testiti ülesõitude automaatikat ning integreeriti see Riisipere jaama uue liiklusjuhtimissüsteemiga. Projektkiiruse järgi on uue raudteelõigu näol tegemist kõige kiirema lõiguga Eesti Raudtee taristul, kus sõita võib kuni 140 km/h.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele