Tallink Grupi Tallinn-Helsingi liinil kurseerima asuva uue LNG shuttle laeva nimeks saab MySTAR. Nime leidimiseks korraldati konkurss, kus muuhulgas pakuti laevale nimeks M/S Ott Tänak, Shuttle McShuttleface jpm.
- MySTAR peaks valmima 2021. aasta lõpuks. Foto: Tallink
Regiooni nüüdisaegseima reisilaeva ehitus läheb lahti järgmise aasta esimeses pooles Soomes Rauma laevatehases ning selle valmimine on planeeritud 2021. aasta lõppu. Uue laeva nime leidmiseks korraldas laevandusettevõte Tallink Grupp käesoleval suvel rahvusvahelise nimekonkursi ning lõpliku otsuse laeva nime osas langetas ettevõtte juhatus septembrikuus.
Nimekonkursile esitati ühtekokku enam kui 2800 nimekandidaadi 30 riigist üle maailma. Kõige rohkem ettepanekuid laekus Tallink Grupi koduturgudelt – Eestist, Soomest, Lätist ja Rootsist, kellest omakorda olid kõige agaramad ja arvukamalt esindatud Soome laevandusfännid.
Kuigi väljapakutud nimed olid väga erinevad, jäi siiski silma suur hulk nimesid, mis sisaldasid sõnu star ja Baltic. Võrreldes mõne aasta taguse nimekonkursiga, mis korraldati laevale Megastar nime leidmiseks, oli seekord esitatud nimede seas märgatavalt rohkem nimesid, mis sisaldasid viidet keskkonnasõbralikkusele, nagu „eco“ ja „green“.
Tallink Grupi juhatuse esimehe Paavo Nõgene sõnul oli elav huvi uue laeva nimekonkursi vastu väga rõõmustav. „Me ei kahelnud hetkekski, et meie regiooni inimestele läheb laevandus väga korda ja teadsime, et väga paljud Läänemere regiooni riikide elanikud haaravad kinni võimalusest jäädvustada oma nimi piirkonna laevandusajalukku meie uue laeva nime autorina. Kuid me ei osanud oodata, et konkursil osaleb nii palju laevandusfänne ka kaugemalt, kes kõik pakkusid välja mitmeidki häid nimesid,“ ütles Nõgene.
„Parima nime väljavalimine paljude suurepäraste kandidaatide hulgast ei olnud sugugi lihtne, kuid me soovisime siiski jätkata tava, et meie shuttle reisilaevad on Läänemere „staarid“, ning see tegi valiku mõnevõrra lihtsamaks,“ rääkis Nõgene.
„Põhjus, miks me otsustasime MySTARi kasuks, on lihtne – uue laeva loomisel ning kujundamisel osaleme me kõik, kes me selle laevaga reisime. Seega igaüks võib tunda, et see laev on osa nendest ning kuulub meile kõigile,“ selgitas Nõgene.
Nime MySTAR pakkus nimekonkursile välja Marietta Kähärä Soomest, kes saab auhinnaks kingikoti Tallink30 meenetega ja priipääsme laeva esimesele reisile.
Lisaks enamlevinud laevanimedele pakuti uue laeva nimekonkursile vähemtraditsioonilisi nimesid nagu M/S Ott Tänak, M/S Marie Under, Speedy Gonzales, Great Finland, Queen Suomi, Suomenlinna, Mega Tallsinki Express, Kalevipoeg, King Kong, Eri Klas, Tunnel, Vana Toomas, Sibelius, Megafast ja palju teisi.
Ükski laevanimekonkurss poleks täiuslik ilma traditsioonilise laevade nimekonkursside huumorita – ka seekord pakuti nimedeks teiste seas välja nii Boaty McBoatface kui ka Shuttle McShuttleface.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.