Teraviljatootajad kurdavad veokite vähesuse üle ning palkavad lõunanaabreid vilja sadamasse vedama. Tegelikkuses teeb see olukorda vaid hullemaks, sest sadama vastuvõtuvõimekus jääb samaks. Lihtsalt veokite järjekord sadamas kasvab ning veokid muudetakse ajutisteks viljaladudeks, kirjutab
Maaleht.
- Teraviljakoristus Virumaal. Foto: Virumaa Teataja/Scanpix
Eesti autovedajatel ajab hinge täis, et suured teraviljatootjad tahavad Lätist ja Leedust veoautosid juurde tuua, ehkki sadama võimekus vilja vastu võtta jääb ikka samaks. „Kevili tõi esimese partiiga Leedust siia kümme autot, millega oli plaan kabotaaži reegleid rikkuda, aga kuna meie vedajad astusid protestiga üles, tehti politseisse ja igale poole avaldusi ja nad saadeti koju tagasi,” rääkis staažikas vedaja Maalehele. „Nüüd on neil uus plaan, et toovad Lätist auto siia, teevad siin kolm vedu ära ja saadavad Lätti tagasi, mis on lubatud.”
Ka Eiki Eilo Tõnu Eiki Transport OÜst on kindel, et viljaveoautosid on Eestis pigem liiga palju, nii et need on muutunud seisvateks ladudeks. „Kui järjekorras ei ole 100, vaid 50 autot, saab sadamast kiiremini minema ja jõuab järgmise kliendi juurde. Kui on vähem autosid, saaksid nad rohkem sõita, kuid vastu võetud kogus jääb ikka samaks,” ütles Eiki Eilo, kelle ettevõttes on kümme viljaveoautot. Ta ütles, et ei näe mõtet ka omale näiteks viit-kuut autot juurde osta, kuna sellest läheb järjekord sadamas vaid pikemaks
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.