• 05.09.19, 12:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Gaas alustas Hankos autoveolaevade LNG punkerdamist

Eesti Gaas alustas lisaks Tallinnale ja Helsingile esmakordselt Soomes Hanko sadamas LNG laevade punkerdamist. Hanko sadamale tähendab see regulaarse punkerdamise algust, Eesti Gaasile Tallinki Megastari kõrval kahe uue teenindatava laeva lisandumist.
Alused, mida Eesti Gaas punkerdama hakkas, on maailma suurimad sõidukite lühimaatranspordi laevad Auto Energy ja Auto Eco, millest kumbki võtab peale 4000 sõidukit.
  • Alused, mida Eesti Gaas punkerdama hakkas, on maailma suurimad sõidukite lühimaatranspordi laevad Auto Energy ja Auto Eco, millest kumbki võtab peale 4000 sõidukit. Foto: Eesti Gaas
Eesti Gaas punkerdab Hanko sadamas kaht maailma suurimat sõidukite lühimaatranspordi laeva. Eripärase väliskujuga sõsarlaevad Auto Energy ja Auto Eco tarnivad Euroopast uusi sõidukeid Soome ja Venemaale. Kumbki 1A jääklassiga alus mahutab kümnel laevatekil kokku 4000 sõidukit. Keskkonnasõbralikud, LNG-d kasutavad ro-ro tüüpi laevad kuuluvad Euroopa ühele suuremale sõidukite lühimaa laevatranspordile spetsialiseerunud ettevõttele UECC.
“Lisaks uutele reisilaevadele lähevad ka uued kaubalaevad järjest üle LNG tehnoloogiale. LNG vahetab välja seni laevakütusena kasutusel olnud diislikütuse, mille tulemusel saame puhtama õhu ja Läänemere,” märkis Eesti Gaasi juhatuse liige Kalev Reiljan.
“Esimesele punkerdamisele Hanko sadamas eelnes pikk ja põhjalik eeltöö ja võimalike riskide kaardistus, LNG punkerdamisel Hankos toimis kõik plaanipäraselt,” sõnas Reiljan.
Järgnevatel kuudel toimub punkerdamine Hanko sadamas kord nädalas, igal reedel truck-to-ship meetodil. Laeva punkerdatakse korraga neli haagisetäit ehk 72 tonni LNG-d. Eesti Gaas plaanib sarnaselt Helsingiga Hanko sadamasse LNG-d tarnida peamiselt Võssotskis asuvast uuest, Eesti Gaasi ekspertide toel käivitatud Novateki LNG tehasest.
Eesti Gaas on Põhja-Euroopa suurim truck-to-ship punkerdaja. Tallinki Megastari laeva on LNG veokitelt punkerdatud Tallinna ja Helsingi sadamas enam kui 2000 korral. LNG-d tarnitakse klientidele Venemaalt, Soomest, Leedust ja Poolast. Eelmisel aastal vedas ettevõte eri tarneallikatest kokku 16 000 tonni LNG-d, aasta varem oli maht 12 300. LNG transpordiks ja punkerdamiseks on Eesti Gaas soetanud üheksa poolhaagist.
LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagaasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi.
Praegu ehitatakse Eesti Gaasile Hollandi laevatootja Dameni tehases Läänemere põhja- ja idaosa teenindamise tarbeks ainulaadset LNG punkrilaeva, mis hakkab tankima Soome lahel seilavaid keskkonnasõbralikke laevu.
Eesti Gaas tarnib klientidele maagaasi nii torugaasi, surugaasi (CNG) kui veeldatud maagaasi (LNG) kujul ning haldab riigi suurimat gaasivõrku. Lisaks toodab ja müüb ettevõte elektrit ning arendab erinevaid energiatootmislahendusi. Kontsernil on kokku 50 000 klienti ja 240 töötajat. Välisturgudel Soomes, Lätis ja Leedus kasutab ettevõte kaubamärki Elenger.
TULEKUL
7. Kütuseturu aastakonverents
Toimub 10. septembril Tallink Spa & Conference Hotellis, kus Eesti Gaasi juhatuse liige Kalev Reiljan esineb ettekandega.
Lisaks esinevad Euroopa Komisjoni Esinduse Eestis asejuht Katrin Höövelson, keskkonnaministeeriumi kantsler Meelis Münt, MKM energeetika osakonna energiaturgude juht Rein Vaks, rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika asekantsler Dmitri Jegorov, Neste korporatsiooni avalike suhete direktor Ilkka Räsanen, Alexela juhatuse liige Alan Vaht ja mitmed teised.
Konverentsi modereerib majandusekspert Raivo Vare.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele