Täna avas Alexela Jüris esimese LNG tankla Baltimaades ja laia kütusevaliku tõttu nimetas ettevõte Jüri tankla maailma esimeseks energiakaubamajaks. Puudu on veel vaid vesinik, kuid esimesel võimalusel lisatakse tootenimistusse ka see. Igatahes postil oli vesiniku silt juba sümboolselt olemas.
LNG tankla avamist oodati juba ammu ning selle taga seisis suuresti ka LNG veokite müük. „See on nagu muna ja kana olukord, kust väljapääsemiseks pidime ise otsa lahti tegema: ostma kolm LNG veokit ja rajama tankla, kus neid tankida,“ ütles Alexela Grupi juhatuse liige Martti Hääl.
Alexela juhatuse liige Alan Vaht tõdes, et ehkki nad on seni ainsad uute LNG veokite ostjad Eestis, pole nad siiski ainsad kliendid iseenda tanklas. Ka avamisel sattus „juhuslikult“ tankima samas läheduses asuva Volvo esinduse demoveok, lisaks käivat tankimas üks Hollandis ümber ehitatud diisel-LNG hübriidveok, mis suudab sõita mõlema kütusega. Äsja saabus Eestisse ka Scania esinduse enda demoauto.
- Volvo LNG veoki "juhuslik" tankimine avamise ajal oli põnev nii ajakirjanikele, kui ka Euroopa Komisjoni transpordi direktoraadi peadirektorile Henrik Hololeile, kes nägi seda protsessi samuti esimest korda. Foto: Tõnu Tramm
Scania Eesti juhatuse esimees Janno Karu tunnistas, et ka nemad said just kätte oma esimese demoauto ja proovisõidud on juba väga pikaks ajaks ette ära broneeritud. „Arusaadavalt ei hakka veofirmad investeerima sellesse tehnoloogiasse enne, kui pole saanud autot katsetada aga mida sa katsetad, kui tanklat pole. Nüüd on see probleem lahendatud ja nendel ettevõtetel, kes asuvad Jüri läheduses ja teevad Eesti sisevedusid, peaks olema see tehnoloogia vägagi ahvatlev,“ lausus Karu.
LNG veoki tasuvuse osas ei ole aga esimesel kasutajal, Alexelal, enam mingeid kahtlusi: „Kolm kuud oleme nendega sõitnud ja võime täna julgelt öelda, et võrreldes diiselmootoriga sama autoga hoiame aastas kokku umbes 20 000 eurot. See ei ole väike summa,“ lausus Alan Vaht.
LNG hind on sama mis CNG-l, ehk 0,859 €/kg.
TULEKUL
7. Kütuseturu aastakonverents
Toimub 10. septembril Tallink Spa & Conference Hotellis.
Alan Vaht teeb LNG veokite kasutusekogemusest põhjalikuma ülevaate.
Lisaks esinevad ettekannetega Eesti Gaasi juhatuse liige Kalev Reiljan, keskkonnaministeeriumi kantsler Meelis Münt, rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika asekantsler Dmitri Jegorov, Neste korporatsiooni avalike suhete direktor Ilkka Räsanen ja mitmed teised. Konverentsi modereerib majandusekspert Raivo Vare.
Soodushind kehtib kuni 18. augustini, registreerida saab
SIIN!LNG tehnoloogia perspektiivi kinnitas ka Euroopa Komisjoni transpordi direktoraadi peadirektor Henrik Hololei: „Ilmselgelt on laevanduses ja rasketranspordis maanteedel kõige reaalsemaks lahenduseks LNG, et püsida Pariisi kliimaleppe raamides. Ilma selleta on see võimatu,“ tõdes Hololei, kelle sõnul on kõige suurem väljakutse lennundus, kus väga head alternatiivi peale biokütuse näha ei olegi.
Pikemalt saab samal teemal lugeda 27. augustil ilmuvast Logistikauudiste erilehest.
Vaata avamisüritusest ka Äripäeva
pildigaleriid.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.