• 01.07.19, 10:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik võtab tänasest vastu vaid e-arveid

Vastavalt riigikogu heakskiidu pälvinud raamatupidamise seadusele saab alates tänasest avaliku sektori üksustele saata vaid e-arveid.
Masinloetavad e-arved vähendavad arvete töötlemisele kuluvat aega ning inimlikest eksimustest tulenevate vigade riski.
  • Masinloetavad e-arved vähendavad arvete töötlemisele kuluvat aega ning inimlikest eksimustest tulenevate vigade riski. Foto: Julia-Maria Linna
Riigi tugiteenuste keskuse peadirektori Tarmo Leppoja sõnul on üleminek masinloetavatele e-arvetele vajalik, sest aitab vähendada arvete töötlemisele kuluvat aega ning inimlikest eksimustest tulenevate vigade riski.
"Riigile esitatavatest arvetest on juba täna kolmandik masinloetavad ning me näeme selget kasu, mis sellest tekib arvete töötlemise kiirusele ja korrektsusele. Ühtlasi säästab automatiseeritus maksumaksjate raha," ütles ta.
Masinloetavate arvete paradoks on Leppoja sõnul, et kasu nende kasutuselevõtust tekib eelkõige arve saajal. "Teiste riikide kogemus on näidanud, et avaliku sektori initsiatiiv e-arvete kasutuselevõtul on hüppeliselt tõstnud nende levikut ka äriettevõtete vahelistes arveldustes ning on seeläbi aidanud kaasa kogu ettevõtlussektori konkurentsivõime kasvule. Usun, et selline positiivne mõju kaasneb ka Eestis," lisas Leppoja.
Selleks, et toetada e-arvetele üleminekut, võimaldab riik tasuta e-arvete edastamiseks ja vastuvõtmiseks kasutada raamatupidamistarkvara E-arveldaja. Avaliku sektori üksustele saab e-arveid E-arveldaja kaudu tasuta saata piiramatus koguses ja tähtajatult. E-arveldaja asub ettevõtjaportaalis.
E-arveldajat puudutavate küsimuste korral abistab kasutajaid registrite ja infosüsteemide keskus. E-arvetele ülemineku kohta annab selgitusi ka riigi tugiteenuste keskus. Tugiteenuste keskus pakub 155 riigiasutustele, samuti mõnele riigi poolt asutatud sihtasutusele ja ühele avalik-õiguslikule juriidilisele isikule teenuseid, mis hõlmavad arvete saatmist ja vastuvõtmist.
E-arve saatmise võimalused:
1. Kui müüja on e-arvete operaatori klient, tuleb e-arve edastada oma e-arvete operaatorile, kelle kaudu see jõuab ostjani;
2. E-arvet on võimalik saata tasuta ostjale, kasutades riigi poolt loodud e-arveldaja infosüsteemi. Selleks on vaja avada e-arveldaja infosüsteemis kasutaja konto ja sisestada konkreetne ostjale suunatud müügiarve sellesse infosüsteemi ostja e-arvete operaatorile edastamiseks;
3. E-arve võib saata tasuta ka ASi Fitek infosüsteemi kaudu. Selleks on vaja avada sellel aadressil kasutaja konto ja sisestada konkreetne ostjale suunatud müügiarve sellesse infosüsteemi ostja e-arvete operaatorile edastamiseks.
Avaliku sektori üksuseks, kellele alates 1. juulist tuleb saata e-arveid, loetakse riiki ja riigiasutust, kohaliku omavalitsuse üksust ja kohaliku omavalitsuse üksuse asutust, muud avalik-õiguslikku juriidilist isikut ning kõigi eelpool nimetatute otsese või kaudse valitseva mõju all olevat sihtasutust, mittetulundusühingut ja äriühingut.
Avaliku sektori üksusi on omakorda teavitatud, et nad lepingute sõlmimisel e-arvete saatmise kohustusest ja võimalustest oma tarnijaid teavitaksid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele