Kuressaare ja Kärdla lennuliini klientide huvides oleks käimasolev lennuhange tühistada ja korraldada uus, et leida üks operaator mõlemale liinile, arvab Eesti lennufirma NyxAir juhataja Jaanus Ojamets.
- Jaanus Ojamets Foto: Erakogu
Enne operaatori leidmist on NyxAir valmis vajadusel lendama suursaartele alates 1. juunist, kasutades selleks suuremat, 33-kohalist lennukit Saab 340 ning võimalik, et seniste dotatsioonide eest, teatas NyxAir.
„Muidu käiks hanke vaidlustuse tõttu suursaartele lendamine senist rada pidi ehk suurem lennuk jääb unistuseks ning ei realiseeru ootused, et Kuressaare ja Kärdla liinidele tekib uus kvaliteet,“ märkis Ojamets.
Tema sõnul on tegu hankega, mis korra tühistati ning seejärel muudeti hanke tingimusi, et leida Kuressaare liinile vähemalt 40-kohalise lennukiga lendav firma. „Samas on tekkimas olukord, kus saarlased võivad suuremast lennukist edaspidigi vaid unistada, sest tõenäoliselt seisab ees kohtuvaidlus. Viimane tähendab seda, et suurema lennuki asemel jätkaks 1. juunist liini teenindamist endiselt 19-kohaline lennuk ning seda kuni kaheks aastaks,“ ütles Ojamets.
„NyxAir ja ilmselt mõned teised lennufirmad on valmis kaaluma varianti, et hakkavad alates 1. juunist saartele lendama vähemalt 33-kohalise lennukiga, mis teenindaks nii Kuressaare kui ka Kärdla liini,“ märkis Ojamets. „Võimalik, et suurema lennuki saab liinidele tuua ka praeguste dotatsioonide eest.“
Ojamets märkis, et NyxAiri poolt opereeritav 33-kohaline Saab 340 on Rootsis ehitatud ja põhjamaistes tingimustes ennast hästi õigustav reisisaatjaga lennuk. „Oleme teenindanud liinilende Rootsis ja sealsed kliendid on meie opereerimisega väga rahul. Olen kindel, et see sobib saarlastele ja hiidlastele ning NyxAir on vajadusel valmis alustama ajutist opereerimist suursaarte liinidel alates 1. juunist,“ ütles Ojamets.
Ojametsa sõnul on hanke läbiviimine tekitanud mitmeid küsimusi ja vaideid ning tänaseks on tekkinud olukord, millega ükski osapool ei saa rahule jääda. ”Esimene hange tühistati põhjendusega, et oldi sunnitud eemaldama CO2 hindamiskriteerium. Seejärel kuulutati välja uus hange, kus oli muudetud hanke tingimusi ja sooviti leida Kuressaare liinile esialgse 33-kohalise asemel vähemalt 40-kohaline lennuk. Vaideid selle tingimuse muutmise kohta ei võetud menetlusse. Toona Maanteeamet põhjendas seda sellega, et lepinguperioodi jooksul nähakse suurt potentsiaali sõitjate arvu kasvuks ning seejuures pärineb nende sõnul 40 reisijakohaga lennuki hankimise nõue Saaremaa valla ettepanekutest.”
8. aprillil tunnistas Maanteeamet suursaarte ja mandri vahelises lennuhankes nii Kuressaare kui ka Kärdla liinil edukaks JSC aviation company "Transaviabaltika" pakkumuse. Riigihangete vaidlustuskomisjon rahuldas 3. mail 2019 hankes osaleva ettevõtte Regional Jet vaidlustuse, millega tunnistati ettevõtte pakkumine Tallinn-Kuressaare lennuliini hankel vastavaks ning tühistati praeguse operaatori võitjaks tunnistamise otsus.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.