2020. aasta lõpuks valmivale Kose-Võõbu lõigule rajatakse Eesti esimesed kolm samatasandilist loomade ületuskohta. Tegu on 300-meetriste lõikudega, kuhu on paigaldatud postid radaritega, mis kaardistavad ümbritsevad ala.
- Kose-Ardu teelõigu algus. Foto: Maanteeamet
Kui loom hakkab metsast teele lähenema, saadab radar hoiatuse, mis jõuab muutuva teabega liiklustahvlile, nii et autojuht näeb hoiatust ja saab vajadusel kiirust vähendada.
Põhja regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Tüki sõnul on radarid testperioodil hästi töötanud ning pildistanud üles nt põdrad, kitsed, rebased, kährikud ja isegi ühe ilvese.
Kolm 300-meetrist lõiku valiti välja loomastiku uuringu põhjal, mis näitasid ära piirkonnad, kus loomad kõige rohkem liiguvad. Tükk kinnitas, et taoline lahendus on odavam kui ökoduktide rajamine ning seetõttu seda eelistataksegi. Ökodukte rajatakse Kose-Võõbu lõigule kaks.
Praegu testivad Kose-Ardu lõigul loomaradari süsteemi tee-ehitajad, kuid tee valmides peaks kogu info radaritest ja kaameratest jõudma liiklusjuhtimiskeskusesse. Metsas on loomade tuvastamiseks üleval nii radarid kui infrapunasüsteemid ning kui süsteem tuvastab liikumise, siis teeb kaamera liikuvast objektist pildi.
Janar Tüki sõnul pole veel täpselt selge, kuidas kogu süsteem tööle hakkab, kuid eesmärgiks on, et see oleks võimalikult palju automatiseeritud. Muutuva teabega infotablood ja liiklusmärgid paigaldatakse kogu Kose-Võõbu lõigule, neid tuleb sinna vastavalt kuus ja 22.
Allikas: ERR
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.