• 24.01.19, 15:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taxify: võitleme edasi aga Eestist lahkuda ei kavatse

Postimehes ilmunud pealkiri “Taxify plaanib Eestis tegevuse lõpetada” on ettevõtte teatel vale ning Taxify tegutseb kindlasti Eestis edasi. Küll aga jätkatakse võitlust praeguse sõidujagamise süsteemi kestma jäämise eest.
Taxify: võitleme edasi aga Eestist lahkuda ei kavatse
  • Foto: Scanpix/Sander Ilvest
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis on arutlusel ühistranspordiseaduse eelnõu, millega kõik platvormid peavad tagama, et nende autojuhtidel oleks olemas sõidukikaart. Sõidukikaardi võtmisega tekib aga kindlustusseltsidel võimalus nõuda autojuhilt kallimat liikluskindlustust, sest niiöelda “taksokindlustus” on tavalisest kordades kõrgem.
Näiteks kui 2017. aasta VW Golfi tavakindlustus maksab 150–250 eurot aastas, siis sama auto taksokindlustus maksab sõltuvalt seltsist ja juhi ajaloost vahemikus 1500–5000 eurot.
Taxify statistika näitab, et üle poole autojuhtidest kasutavad platvormi vähem kui 10 tundi nädalas, ehk on nii-öelda hobijuhid. Kui igakuiselt 30 sõitu tegev hobijuht peab ostma 300 sõitu tegeva taksojuhiga sama kalli kindlustuse, on see hobijuhi suhtes ebaõiglane ja sõitmine ei tasu tema jaoks ära.
Selle seadusemuudatuse huvigruppi ei ole vaja kaugelt otsida – kindlustusandjatele on kahtlemata kasulik, kui kõik sõiduteenuse pakkujad on kohustatud endale kordades kallima kindlustuse võtma. See lahendus on aga lühinägelik, sest see muudab võimatuks sellise transporditeenuse pakkumise, mis viib kokku inimese, kellel on auto ja veidi vaba aega, ning inimese, kes sooviks kuhugi sõita.
„Meie soov on jõuda dünaamilise liikluskindlustuseni, kus hobijuhid saaksid kasutada transporditeenuse pakkumiseks mõeldud kindlustust ainult sel ajal, kui nad päriselt transporditeenust pakuvad. Erinevates maailma riikides on see erinevalt lahendatud, võimalik on kindlustusmakset arvestada nii sõltuvalt auto läbisõidust kui platvormi kasutamise ajast. Seni ei ole ükski kindlustusselts Eestis meile sellist teenust pakkuda soovinud,“ selgitas Taxify kesk- ja ida-Euroopa turgude PR juht Karin Kase.
Enne seadusemuudatust on tema sõnul vaja läbi mõelda vedaja ja platvormi mõiste ja roll. Sõidukikaardi omamise mõte peaks olema reisijate turvalisuse tagamine, samas ei ole me kuulnud ühestki juhtumist, kus reisija turvalisus oleks olnud sõidukikaardi puudumise tõttu mingilgi moel ohustatud. Sõidukikaardist täiesti eraldiseisev dokument on teenindajakaart, mille omamine kinnitab, et juht ei ole kurjategija või liiklusrikkuja. See kaart on kõigil Taxify juhtidel olemas.
„Jätkame läbirääkimisi erinevate osapooltega nii meil kui mujal ja loodame, et riik ei võta kiirustades vastu seadusi, mis ei lahenda ühtegi olemasolevat probleemi ja tekitavad segadust juurde. Taxify tegutseb kindlasti Eestis edasi ja jätkab läbirääkimisi erinevate osapooltega, et tuhandetel inimestel oleks võimalik sõiduteenuse pakkumisega lisasissetulekut teenida ja inimestel oleks võimalik säästlikult ja soodsalt linnas liikuda,“ kinnitas Kase.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 11:12
Nähtamatu ajaröövel, millele on aga lahendus
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele