• 29.12.17, 11:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet testib elektroonilisi liiklusmärke

Maanteeamet on alustanud Tallinn–Pärnu–Ikla maanteel muutuva teabega elektrooniliste liiklusmärkide testimist, mis kestab kuni 2018. aasta jaanuari keskpaigani.
Elektrooniline infotabloo.
  • Elektrooniline infotabloo. Foto: Maanteeamet
Elektrooniliste liiklusmärkide testimist alustati Tallinn–Ääsmäe lõigul. „Testperiood kestab ligi kuu aega, mille jooksul kontrollime märkide korrektset toimimist,“ selgitas liiklusjuhtimiskeskuse juhataja Siim Vaikmaa. „Testimisel kuvame asjakohast infot, et liiklejatel ei tekiks segadust.“
Muutuva teabega märgid hakkavad tööle 2018. aasta esimeses pooles peale elektriühenduste ja juhtimistarkvara valmimist.
Muutuva teabega elektroonilised liiklusmärgid paigaldatakse Tallinn–Pärnu–Ikla maanteele Smart E67 projekti raames. Projekti eesmärk on vähendada sõiduaega ning pakkuda turvalisemat teeoludega arvestavat kaasaegset liikluskeskkonda.
SMART E67 on Eesti-Läti ühisprojekt, mille käigus rajatakse 2017. aastal Via Baltica trassile (E67)  Eesti ja Läti lõikudele erinevaid teeäärse targa tehnoloogia (ITS, Intelligent Transport Systems) lahendusi liikluse juhtimiseks, seireks ning liiklejate teavitamiseks. Projekti eesmärk on muuta liiklust  rahvusvahelisel, kõrge liiklussagedusega trassil ohutumaks ja sujuvamaks ning  saavutada sõiduaja kokkuhoidu. 
Maanteeamet hindas peamisi kitsaskohti Tallinn-Pärnu-Ikla maanteel ning valis välja need, mida saab nutikate infotehnoloogiliste lahendustega oluliselt leevendada. „Liiklejad märkavad teeäärseid elektroonilisi, muutuvtekstiga infotabloosid ja liiklusmärke, mis paigutatakse linnadest väljumisele või oluliste lõikude ja ristmike algusesse. Neid on Maanteeametilt juba aastaid oodatud, kuid seni on meie vastus olnud alati üks: „Meil ei ole selleks raha!“.  Nüüd saame transpordi ühenduse meetme  eurotoetuse abiga Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel käe valgeks.  Seda, kas tulevikus näeb  analoogseid lahendusi ka teistel riigimaanteedel, ei saa me täna lubada. Küll aga lähtume põhimõttest, et pilootprojekti tulemusi saaks  laiendada ka mujal meie teedevõrgul, isegi kui see tähendab järgmised 5-10 aastat teoreetilist võimalust,“ tutvustas Maanteeameti arendustalituse projektijuht Kristjan Duubas SMART E67 tausta.
Projekti kestvus on 36 kuud, 2018. aasta oktoobrini. Teeäärseks ehitustööks läheb Maanteeameti projektijuhi sõnul alles 2017. aastal „Eelnevalt tuleb luua taustsüsteem uue tehnoloogia kasutamiseks kuni muudatusteni  liikluskorraldust puudutavas seadusandluses.  Ilma seiretehnoloogia ning muutuvmärkide juhtimisvõimekuseta pole märgist kasu“.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele