• 31.08.17, 10:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Trammitee Tallinnas pikenes lennujaamani

30. augustil avati pidulikult Tallinna lennujaama viiva trammitee pikendus. Avamisel võtsid sõna ka majandus- ja taristuminister Kadri Simson ja Tallinna tegevlinnapea Taavi Aas, teatas Raepress.
Tramm lennujaamas
  • Tramm lennujaamas Foto: Raepress
Taavi Aasa sõnul on lennujaama viiva trammitee pikenduse näol tegemist rajatisega, mis muudab oluliselt linna senist logistikat. „Lisaks kiirele ühendusele kesklinna ja lennujaama vahel annab see ka uued arenguperspektiivid Ülemiste Cityle. Kui viime tulevikus trammitee sadamasse ja ühendame kaks Eesti peamist akent Euroopasse, oleme saavutanud täiesti unikaalse olukorra, mis tõstab linna atraktiivsust nii reisisihina kui mugavat transiiti pakkuva olulise liiklussõlmena,“ sõnas Aas pressiteates ja lisas, et pikendus valmis nõnda kiiresti tänu linna ja riigi sujuma hakanud koostööle.
Tööd 4. trammiliini viimiseks lennujaamani käivitusid läinud aasta augustis. Trammitee pikendus algab Peterburi maantee äärde rajatud pöördekanjonist, kulgeb tunnelis raudtee ja Suur-Sõjamäe tänavate alt läbi, jõuab süvendis tõustes Keevise tänaval taas maapinnale ning lõpeb tagasipöörderingiga lennujaama juures.
Tunneli 150 meetrise suletud osa ja 125 meetri pikkuse rambi rajamisel teisaldati ca 10 000 m3 hüdrovasaratega purustatud paasi ja 6000 m3 pinnast. Valati või monteeriti kokku ca 1000 m3 betooni, millele lisanduvad trammiteed ja kandekonstruktsioonid mahuga ca 700 m3.
Tööd lennujaama trammiliiniga külgneva avaliku ruumi heakorrastamisel jätkuvad novembrini. Tehakse haljastustöid, kõnniteekatendite paigaldamist ning pargiala ehitustöid vastavalt Keevise tänava disainprojektile. Tööd jätkuvad ka lennujaama tagasipöörderingil asuval linnaväljakul ning lennujaama peatusehoone ja Lennujaama tee põhjapoolse haru ehitusel. Lisaks rajatakse statsionaarne liikluskorraldus ja välisvalgustus.
Trammitee ja tunneli ehituse peatöövõtja on AS Merko Ehitus Eesti ning KMG Inseneriehituse AS. Ligikaudu 700 meetrisel rööbastee avamine muudab Tallinna kõige hõlpsamalt ligipääsetava lennujaamaga pealinnaks Euroopas. Trammitee lennujaamani viimise maksumuseks on 12,5 miljonit eurot, millest 9,8 miljoni kaeti Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF) ja ülejäänu Tallinna linna poolt.
  • Foto: Raepress

Seotud lood

Uudised
  • 29.08.17, 17:05
Tallinn avab Kopli ja lennujaama trammiliinid
Neljapäeval, 31. augustil kell 17:00 avatakse renoveeritud Kopli trammitee, teatas Raepress.
Uudised
  • 24.08.17, 11:09
TLT kuulutas välja konkursi, mille auhinnaks on tramm koos rööbastega
24. augustil möödub 129 aastat päevast, mil Tallinnas alustas sõitmist esimene tramm. Ajaloolise tähtpäeva puhul otsustas Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) kinkida trammi inimesele, ettevõttele või sõpruskonnale, kes esitab parima idee trammivaguni kogukonna huvides kasutamiseks.
Uudised
  • 06.09.17, 11:53
Lennujaama kolmas rekordikuu
Augustikuus läbis Tallinna Lennujaama üle 273 tuhande reisija ehk viiendiku võrra möödunud aasta augustist enam. August oli Tallinna Lennujaamale kolmas järjestikune kuu, mil ületati kõik varasemad reisijate arvu rekordid, teatas Tallinna Lennujaam
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele