Puhtalt Tallinki aktsiate müügikuulujutt tegi omanikke üleeile kümnete miljonite võrra rikkamaks. Kuumenenud kauplemine lükkas hinna püstloodis üles.Mis päriselt juhtuma hakkab, saab ainult oletada. Tallink on andnud nappe krüptilisi teateid nagu Delfi oraakel, praegu on sõnajärg tõlgendajate käes.Spekuleerida saab selle üle, kes müüb ja kui suured summad on mängus. Pakutud on, et müüjaks on finantshiiu Citigroupi erinevate fondidega seotud ettevõtted, võimalik ka, et Infortar. Edasi saab minna kuni ülevõtmispakkumise tegemise ja börsilt lahkumiseni välja.
Alustame mere lähedaltVeel vahvam on mängida mõttega, kuhu aktsiate müügist minev raha minna saab. Võtame variandi, et osaluse müüb ka Infortar, kelle kätte tuleb siis raha suurusjärgus 250 miljonit eurot, millega saab juba uusi mänge alustada.Esimene konservatiivne mõte on muidugi Tallinna Sadam. Kui riik selle aktsiad börsile toob, on see kindlasti Tallinki tulevastele eksomanikele turvaliselt tuttav valdkond. Viis sadamat ja kaks reisiveoliinigi sees, kus kindlasti on arenemisruumi. See, et Helsingi sadam on teatanud, et nemad oleksid Tallinna Sadama erastamisel kohe rahaga platsis, töötab nagu kvaliteedimärk. Rail Balticus osalemise vastu soomlased huvi ei tundnud. Soome arenevad suhted Hiinaga tõotavad tublit tööd ja teenistust Eestigi sadamatele.Rail Balticu ehitus on kohe järgmine koht, kus suurem töö lahti läheb. Infortari soov selles äris osaleda kumas läbi sellest, kui nad tahtsid osta tee-ehitusfirmat TREV-2. Tee-ehitusfirma napsas nende nina alt kiirelt arenevatesse ettevõtetesse investeeriv fond. Raudtee-ehitus pole ka veel alanud. Jõuab.Aga Infortari puhul ei pea nii madalalt lendama. Pea kolm aastat tagasi oli ettevõte valmis õla alla panema meie rahvuslikule lennukompaniile, ja mitte ainult õla, vaid oli patriootlikult valmis hakkama koguni Estonian Airi enamusosanikuks.Loe edasi
Äripäevast