• 19.07.17, 16:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Starshipi pakirobotid hakkavad Omniva pakke laiali vedama

Eesti rahvusvaheline logistikaettevõte Omniva testib esimesena Mercedes-Benzi „Robovani“ koos Starshipi pakirobotitega. Läbi suve kestev pilootprojekt hõlmab üht pakirobotite jaoks mõeldud prototüüpkaubikut ning kaheksat robotit ning see viiakse läbi Tallinna äärelinnas Kakumäel.
Starshipi pakirobot
  • Starshipi pakirobot Foto: Starship
Omniva juhatuse esimees Joona Saluveer ütles, et see pilootprojekt tähistab olulist verstaposti Omniva pakkide kohaletoimetamise nn viimase miili uuendusprotsessis juures. „Oleme põnevil ja tunneme au, et meil on võimalus esimesena testida „Robovani“ ja Starshipi pakirobotite ainulaadset koostööd. Järgmise kaheksa nädala jooksul saame olulist infot ja tagasisidet, kuivõrd võimalikud ning kasulikud sellised uuendused meie tarneprotsessis on,“ ütles Saluveer.
Mercedes-Benz Vans ja Starship Technologies tutvustasid nn emalaeva kontseptsiooni 2016. aasta septembris. Nende idee ühendab kullerkaubiku eelised autonoomse pakiroboti omadega. Prototüübina esitletud Sprinter on mobiilne laadimis- ja transpordikeskus kaheksa roboti jaoks. Tänu tarneprotsesside nutikale sidumisele mängib see olulist rolli tarnete viimase miili logistika efektiivsuse olulisel parandamisel tulevikus.
„Meil on hea meel, et oleme Omniva näol leidnud paindliku ning kiiresti kohaneva partneri, kellega koos saame astuda järgmise suure sammu uue tehnoloogia rakendamise suunas. Eestis on testiks väga soodsad tingimused, mistõttu oleme kindlad, et saadud kogemus aitab meil robottarne valdkonnas teha kiireid arenguid,“ ütles Stefan Maurer, Mercedes-Benz Vans’i tuleviku transpordisuundade juht.
Ahti Heinla, Starship Technologies tegevjuhi ja asutaja sõnul on tegemist olulise sammuga pakiveo tuleviku suunas. "Meie esimesed testid koostöös Omniva ja Daimleriga saavad olema märgilise tähtsusega meie tehnoloogia edasises arengus," märkis Heinla.
Sel kuul võttis Eesti parlament vastu õigusaktid, mis lubavad sarnased pakirobotid kõnniteedele. Parlamendi sõnul moodustab tarneprotsessi n-ö viimane miil umbes 20–40 protsenti kogu tarnekulust ja seetõttu kasutatakse pakiroboteid aina rohkem, et säästa raha. Kümne aasta pärast võivad robotid vastutada koguni 80% last-mile tarne eest.
„Mul on väga hea meel, et Eesti saab Euroopa Liidu eesistumise algul järjekordselt silma paista oma tehnoloogilise innovatsiooni poolest. Kuigi tegemist on algjärgus oleva testiga, on kõik suured asjad alanud väikestest testidest,“ ütles Palo. „E-kaubandus kasvab kiiresti ja sellega sammu pidamiseks peame jälgima iga valdkonna arengut – alates tarbijasõbralikust piiriülesest kaubandusest kuni viimase miili tarneni.“
Omniva on esimene ettevõte maailmas, mis testib „Robovani“ lahendust ning esimene postiettevõte, mis testib Starshipi pakiroboteid. Lisaks sellele teeb Kakumäel läbiviidava testi eriliseks ka see, et selles kasutatakse päris klientide pakke, mis muidu jõuaksid postkontorisse. Saluveeri sõnul on Omniva eesmärk suunata kõik selle piirkonna mõõtmete poolest sobivad pakid pakirobotitesse.
Omniva keskendub viimase miili tarnevalikutes uuenduslikele lahendustele. Näiteks on ettevõte oma jaotusvõrgus kasutusele võtnud spetsiaalselt postiveoks kohandatud ATV-d. Samuti investeerib Omniva ka kiiresse pakiautomaadi võrgustiku arengusse.

Seotud lood

Uudised
  • 20.07.17, 10:47
Eesti Posti nõukogu liikmed vahetati välja
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo vahetas vastavalt nimetamiskomitee soovitusele välja Eesti Posti nõukogu liikmed, kirjutas Delfi.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele