Riigifirma EVR Cargo juhatuse äriplaan on võtta laenu ja tellida Venemaa tehastest 35 miljoni euro eest konteinerplatvorme ja poolvaguneid ning hakata sealset vagunipõuda ära kasutades neid suurfirmadele välja rentima.
- Raul Toomsalu Foto: Andres Haabu
Plaani järgi ostetaks kahelt Venemaa tehaselt 600 konteinerplatvormi ja 400 poolvagunit ning riskide maandamiseks loodaks Venemaal EVR Cargo tütarfirma, mis hakkab vaguneid välja rentima, kirjutab
Postimees.Poliitikud ja raudtee-eksperdid peavad EVR Cargo avantüüri Venemaal üliriskantseks investeeringuks. „Kui keegi oleks tulnud minu käest küsima idee kohta 15 aastaks Venemaale transiidivaldkonda investeerida, ma oleks ta tõenäoliselt uksest välja visanud,“ kommenteeris reformierakondlasest endine majandusminister
Kristen Michal väljaandele.
Pikalt Venemaa transiidiäriga kokku puutunud Alexela Grupi juht Andreas Laane ütles, et maksumaksja raha investeerimine ebastabiilsele Venemaa turule on Eesti riigifirmade ajaloos pretsedenditu samm, mis annab tööd ja raha vaid Venemaa tehastele, terminalidele ja raudteevedajatele. „Nemad on selgelt võidus. Eesti maksumaksjale jäävad aga kõik riskid, mis on sarnased lotomängu või kasiinoskäimisega,“ märkis ta.
Loe lähemalt
Postimehest.
EVR Cargo juht: me ei saa riske karta
EVR Cargo juhatuse esimees
Raul Toomsalu ütles Ärilehele, et nad pole veel otsustanud Venemaale tütarfirma loomist ning Venemaaga vaguniäri ajamine pole neile midagi uut. Juba praegu on EVR Cargol välja renditud 1000 vagunit ning enamus neist Venemaale.
Toomsalu sõnul pole tal probleemi selgitada kriitikutele, kuidas nende äriplaan riskide maandamist Venemaaga äri tegemisel ette näeb. Lihtne on öelda, et on rublarisk ja poliitilised riskid, aga meil on eurolepingud, mida sõlmime Vene firmade Euroopa Liidu süsteemis toimetavate tütarfirmadega, rõhutas Toomsalu.
"Me ei saa ka ainult riske karta, siis ei tohiks meil Venemaaga olla üldse raudteeühendust. Paraku oleme aga ühes süsteemis. Alates 2014. aastast on lääne ettevõtete investeeringud Venemaale järjest kasvanud, mitmed lääne firmad on sinna tagasi pöördunud," rääkis Toomsalu.
Tänane Postimees kirjutas, et EVR Cargo plaanib investeerida 35 miljonit eurot vagunite ostuks, esialgu tahetakse 17,8 miljoni eurose laenurahaga osta Venemaa tehastest juurde 300 konteinerplatvormi ja 200 poolvagunit.
Autor: Äripaev
Seotud lood
Euroopa Liit on valmis omapoolseteks vastusammudeks, kui USA kiidab heaks uued Venemaa vastased sanktsioonid, millest riskivad pihta saada ka Euroopa ettevõtted.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.