Futuristliku transpordiviisi Hyperloopi arendajad võivad küll väita, et nende tehnoloogia on odavam ja parem, kuid Rootsis on põhirõhk praegu siiski ülikiire rongiliikluse planeerimisel ja arendamisel, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri.
- Hyperloop Transportation Technologiesi visioon hüperluubist. Foto: Hyperloop Transportation Technologies
Aastapäevad tagasi käis grupp Hyperloopi entusiaste eesotsas insenerkonsultatsioonifirmaga Ramböll, Ahvenamaa ettevõttega FS Links, advokaadibürooga Setterwalls ja rea väliskonsultantidega koos USA firmaga Hyperloop One välja idee ehitada Hyperloop Helsingi ja Stockholmi vahele. See tähendaks transporti vaakumtorus liikuvates kapslites, kus kiirus võib ulatuda enam kui 1000 kilomeetrile tunnis.
Leht kirjutab, et Hyperloop One on Rootsi valitsuse ja kommuunide ametnikega kõnelusi pidanud, et veenda neid Hyperloopi eelistes ülikiire rongiühenduse asemel. Marten Fröjdö, kes on üks initsiatiivi algatajatest ja projektijuht firmas FS Links, ütles lehele, et mõned osapooled on jõudnud äratundmisele ja möönnud, et ülikiire rong läheks väga kalliks ja peatusi poleks piisavalt, kuna muidu kaotataks kiiruses.
Stockholmi ja Helsingi vahelise Hyperloopi maksumus on hinnatud 180 miljardile Rootsi kroonile, Stockholmi ja Malmöt ning Göteborgi ühendava ülikiire rongliikluse maksumuseks rehkendab Rootsi transpordiministeerium 230 miljardit krooni.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.