• 09.03.17, 09:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Indoneesia ja Tšehhi võivad saada Hyperloopi

Indoneesia pealinn Jakarta, mis on tuntud oma kohutava liikluse poolest, võib kasutama hakata Hyperloopi.
Hyperloop Transportation Technologiesi visioon hüperluubist.
  • Hyperloop Transportation Technologiesi visioon hüperluubist. Foto: Hyperloop Transportation Technologies
Hyperloopi tehnoloogiat arendav Hyperloop Transportation Technologies (HTT) teatas, et kaalub võimalust Jakartasse Hyperloop ehitada, kirjutab Äripäev. Praegu on käimas küll veel uurimistöö, kusjuures kaalub HTT Hyperloopi võimalust ka Slovakkia pealinna Bratislava ning Tšehhi pealinna Praha ning ka Brno vahel. Nii-öelda jätkusuutlikkuse uuring läheb HTTle maksma 2,5 miljonit dollarit.
Hyperloopi ideega tuli Tesla asutaja Elon Musk lagedale mõni aasta tagasi. Hyperloopi idee seisneb selles, et rajatakse sõidukite transpordiks tunnel, kus on peaaegu täielik vaakum. Tunnelis saab kapslis olles väga suurel kiirusel ühest kohast teise sõita.
TomTomi välja antud edetabeli alusel on Jakartas maailma üks kohutavamaid liikluseid.
HTT juht Bibop Gresta märkis, et Jakartat kaalub ettevõte eeskätt seetõttu, et linnas on rahvastiku tihedus äärmiselt suur ning Hyperloop võiks sellistes kohtades olla inimestele suureks abiks, et ühest kohast teise liikuda.
Ühtlasi on HTT juba jõudnud välja arvutada ka Hyperloopi ajalise kasu. Kui teekond Jakaratast Yogyakartasse võtab autoga aega umbes 10 tundi, siis Hyperloopiga läheks vaid 25 minutit.
Äripäev kirjutas möödunud aasta septembris, et ka Soome linna Salo puhul on kaalutud Hyperloopi tehnoloogia kasutuselevõttu.
Autor: Pille Ivask Äripäev

Seotud lood

Uudised
  • 07.03.17, 08:30
Kogu maailm plaanitakse ümber kujundada
Alan James, Hyperloop One’i asepresident ülemaailmse äriarenduse alal selgitab, et hyperloop-tehnoloogia pakub lihtsalt uut transpordiviisi kõigile inimestele kogu maailmas. Ometi tahetakse sellega ümber kujundada arusaama transpordist kui sellisest.
Uudised
  • 18.04.17, 11:33
Henn Põlluaas: Eesti peaks pilgu pöörama Hyperloopi poole
Riigikogu Tallinna-Helsinki püsiühenduse toetusrühma liikme Henn Põlluaasa sõnul peaks Eesti riik rahvusvahelise ühistranspordi arendamisel hakkama lähtuma tulevikulahendustest.
Uudised
  • 22.02.17, 18:37
Riigikogus moodustati Tallinn-Helsingi püsiühenduse rajamise toetusrühm
28 Riigikogu liiget moodustasid Tallinn-Helsingi püsiühenduse rajamise toetusrühma, mille esimeheks valiti Kristen Michal ja aseesimeheks Yoko Alender. Toetusrühma eesmärk on Eesti ja Soome vahelise püsiühenduse rajamise toetamine ja tähelepanu all hoidmine.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele