• 17.02.17, 16:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hyperloop soovib Rail Balticu ja Helsingi tunneli ehitamisel nendega arvestamist

Hyperloop One asepresident Alan James kinnitas PROLOGi ärikonverentsil, et Eesti kuulub regiooni, kus ettevõte on huvitatud ülikiire transpordilahenduse arendamisest, teatas PROLOG.
Hyperloop One asepresident Alan James
  • Hyperloop One asepresident Alan James Foto: Sander Gering
Alan James ütles pressiteate vahendusel, et Balti regioon ja sealhulgas Eesti on nende jaoks prioriteetne piirkond. Samuti on just siin regioonis olnud kõige suurem huvi Hyperloopi tehnoloogia vastu. Ta lisas, et ettevõttel on Eestis ka väga head esindajad. Teiste huvipiirkondadena tõstis ta esile Inglismaad ja Lääne Euroopat ning kiiresti arenevate majandustega Austraaliat ja Indiat, kus riigi infrastruktuur vajab moderniseerimist.
Jamesi sõnul mõtlevad nad juba Tallinna ja Helsingi ühendamisele Hyperloopi süsteemiga. Ta rõhutas, et kui avaldatakse kahe linna vahelise tunneli spetsifikatsioon, siis neile on oluline, et see oleks tehnoloogiliselt neutraalne, et sinna oleks võimalik pakkuda ka Hyperloop’i tehnoloogiat. „Teame, et oleme suutelised ehitama selle tunneli odavamalt, pakkudes selle raha eest rohkem, ja andma inimestele parema elukvaliteedi,“ kinnitas James. Tema väitel moodustab Hyperloopi tunneli ehitamise kulu vaid 66% kiirraudtee tunneli kuludest, samas pakub Hyperloop kolm korda suuremat liikumiskiirust kui kiirraudtee. „Saame kindlalt öelda, et kui hakkate ehitama tunnelit, siis suudame teile pakkuda väga konkurentsivõimelise alternatiivi,“ lisas ta.
Ka Rail Balticu rajamisel soovib ta, et jääks võimalus trassile raudtee kõrvale rajada ka Hyperloopi toru, mida mööda jõuaks Tallinnast Berliini tunni ajaga.
Hyperloop One on koos KPMG-ga teinud ka juba tasuvusuuringu Helsingi ja Stockholmi vahelise liini kohta. Kui praegu kulub nende linnade vahel laevaga reisimiseks 17 tundi, siis Hyperloop muudab selle aja 28 minutiks. Jamesi ütlusel tekib sellega Stockholmist ja Helsingist ühtne regioon. Hyperloop One peab läbirääkimisi Soome valitsusega, et projektiga edasi minna ning Salo ja Turu on valitud projekti katseplatvormiks. „Ma loodan väga, et saame juba 10 aasta pärast rääkida, et Põhjamaad ja Baltimaad on üks piirkond ja seda ühendab Hyperloop,“ sõnas James lõpetuseks.
Hyperloop on ülikiire transpordisüsteem, kus vaakumtorus hõljuvatel kapslitel puudub hõõrdumine ja õhutakistus, mistõttu suudavad need arendada liikumiskiirust kuni 300 meetrit sekundis.

Seotud lood

Uudised
  • 22.02.17, 18:54
Tallinna ja Helsingi vahele kavandatava tunneli trassi geoloogiline uuring sai valmis
Soome Geoloogia uurimiskeskus (GTK) on Soome Helsingi Uusimaa Liidu tellimusel projekti FinEst Link raames teinud seismoakustilise uuringu Helsingi ja Tallinna vahelise võimaliku raudteetunneli trassi kaardistamiseks.
Uudised
  • 07.03.17, 08:30
Kogu maailm plaanitakse ümber kujundada
Alan James, Hyperloop One’i asepresident ülemaailmse äriarenduse alal selgitab, et hyperloop-tehnoloogia pakub lihtsalt uut transpordiviisi kõigile inimestele kogu maailmas. Ometi tahetakse sellega ümber kujundada arusaama transpordist kui sellisest.
Uudised
  • 18.04.17, 11:33
Henn Põlluaas: Eesti peaks pilgu pöörama Hyperloopi poole
Riigikogu Tallinna-Helsinki püsiühenduse toetusrühma liikme Henn Põlluaasa sõnul peaks Eesti riik rahvusvahelise ühistranspordi arendamisel hakkama lähtuma tulevikulahendustest.
Uudised
  • 22.02.17, 18:37
Riigikogus moodustati Tallinn-Helsingi püsiühenduse rajamise toetusrühm
28 Riigikogu liiget moodustasid Tallinn-Helsingi püsiühenduse rajamise toetusrühma, mille esimeheks valiti Kristen Michal ja aseesimeheks Yoko Alender. Toetusrühma eesmärk on Eesti ja Soome vahelise püsiühenduse rajamise toetamine ja tähelepanu all hoidmine.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele