Taxify avas oma teenuse kolmes uues linnas, milledest üks asub Aafrikas.
- taxify asutaja Markus Villig on rahul ettevõtte stardiga Budabestis, mis oli ettevõtte ajaloo edukaim. Foto: Andres Haabu
Takso ja sõidujagamise mobiilirakendust pakkuva Taxify teenused on nüüd saadaval ka Budabestis (Ungari), Bukarestis (Rumeenia) ja Nairobis (Keenia).
Kui Taxify esmane strateegia oli laieneda Euroopas, siis käesoleva aasta aprillist on laienetud ka Johannesburgi ja Kaplinna Lõuna-Aafrika Vabariigis. Nüüd avati kolmanda Aafrika linnana Keenia pealinn Nairobi ja lähiajal on lisandumas veel 3-4 linna Keenias ning mujal Aafrikas,“ teatas Taxify. “Ma olen väga rahul möödunud nädalavahetusel avatud kolme uue linna esmaste tulemustega. Budapestis oli Taxify seni kõige edukam käivitamine, kus 5000 klienti laadisid Taxify rakenduse juba ennem kui meil polnud veel ühtegi autot saadaval,” kommenteeris Taxify asutaja, Markus Villig.
Budapesti taksoregulatsioon on Euroopas üks põhjalikumaid ja keerukamaid, mis sundis Uberit juuli lõpus Ungarist lahkuma. Taxify leidis aga kohaliku koostööpartneri, kes oli nõus taotlema vajalikud taksolitsentsid ja Taxify avas seal oma teenuse. Uber oli Budapestis väga populaarne mobiilirakendus, kuid endiselt toimub suurem osa taksotellimustest läbi kõnekeskuste. “Näeme Budapesti turul kiiret võimalust kasvamiseks, sest mobiilirakendus pakub helistamisega võrreldes mitmeid eeliseid - klient näeb auto kaugust ja saabumist otse kaardil ning saab sõidu lõpus hinnata teenuse kvaliteeti. Juhtide poolt on suur huvi Taxifyga liitumiseks, kuid kohaliku regulatsiooni tõttu on paberimajandus ajamahukas. Töötame aktiivselt uute juhtide lisamiseks, et kõik kliendid saaksid kiiresti kvaliteetse auto” selgitas olukorda Taxify Hungari projektijuht Jevgeni Beloussov.
Rumeenia pealinnas on pikk ajalugu litsentseeritud taksodega. Sõidujagamise teenus on populaarsust kogumas viimase aasta jooksul. Taxify vahendab Rumeenias nii litsentsiga taksosid kui sõidujagamise autojuhte. Bukarest on hetkel esimene linn, kus sõidu eest saab tasuda vaid elektroonilise maksemeetodiga - kas deebet- või krediitkaardiga. Budapestis elab 2 miljonit inimest ja igakuiselt tehakse üle 2,5 miljoni taksosõidu. “Meil on heameel näha väga positiivset vastuvõttu nii autojuhtide kui klientide poolt, mistõttu loodame juba järgmistel kuudel teha kümneid tuhandeid sõite” ütles Taxify Bukaresti projektijuht Karl Aru.
Nairobi on 3 miljoni elanikuga suuruselt kolmas linn, kus Taxify teenuse avas. Kohalik taksoturg on väga kirju ja konkurentsitihe, vähese regulatsiooni tõttu on hinnatase ja teenuse kvaliteet väga kõikuv. Paljud kliendid otsivad usaldusväärset ja turvalist sõiduteenust, mistõttu Taxify lubab oma platformile Keenias vaid valitud taksojuhid ja kontrollitud taustaga sõidujagamise autod. Ka autojuhtide komisjonitasu struktuur on atraktiivne, mis võimaldab neil konkureerivat teenida 27% enam kui konkureerivate mobiilirakenduste kaudu sõites, kirjeldab Taxify oma teates Aafrika linnas kasutatavat ärimudelit. Taxify arendusjuht Martin Villig lisas, et Nairobi on Aafrikas üks kiiremini kasvavaid linnasid - hea ärikultuuriga kiiresti kasvav majanduskeskus. „Meile tuli üllatusena autojuhtide väga suur huvi meie teenusega liitumiseks. Hetkel on meil Nairobis mitu tuhat autojuhti, kes ootavad dokumentide kontrolli ja koolitust, et alustada klientidele teenuse pakkumist,” ütles Villig. Keskmine auto vanus Keenias on 5-7 aastat, mis on võrreldav Baltikumi autopargiga.
Seotud lood
Taxify meeskond on loonud pilootprojektina sõidujagamist võimaldava mobiilirakenduse Hopp, mis aitab reisijatel mugavalt Tallinna ja Tartu vahel autodes vabu kohti leida ning juhtidel oma kütusekulusid säästa.
Taani majandusleht Börsen kirjutas, kuidas varsti võib Taani taksoturul tegutsev USA päritolu Uber saada ühe välismaise konkurendi – Taxify Eestist.
Kuus aastat tagasi asutatud globaalne tehnoloogiafirma Uber kasvab kiiremini kui Facebook ning see areng peatub alles siis, kui inimesed enam ringiliikumist ei vaja. Seda aga ei juhtu niipea, sest koduses virtuaalmaailmas istumisest jääb inimestele väheks, usub Uberi Eesti juht Enn Metsar.
Eestlaste loodud Taxify on tõusnud Baltikumis turuliidriks nii taksode kui sõidujagamise valdkonnas. Ettevõtte teatel on Taxify käes Eestis 40%, Lätis 20% ja Leedus 15% kõikidest taksode ja sõidujagamiste tellimustest.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.