Vandeadvokaat Marko Saag rääkis Fleet Mobility EXEX foorumil, kuidas mõjutab kehtiv seadusandlus ja lähituleviku plaanid ettevõtete autoparkide haldamist.
- Vandeadvokaat Marko Saag Foto: Egert Kamenik
Mobiilsete tiimide üks olulisemaid tööriistu on sõiduk ja seadusandlus seab ametisõidukite hankimisele ning kasutamisele erinevaid tingimusi, mida ettevõtjatel tuleb arvesse võtta. Palju poleemikat on tekitanud sisendkäibemaksu mahaarvamise piirang - kui tööandja autot kasutatakse töötajate poolt ka isiklikul otstarbel, piirab see auto kulutustelt sisendkäibemaksu mahaarvamist ja toob kaasa isiklike sõitude maksustamise erisoodustusena. Reeglite rakendumisel on sageli peamine küsimus, millal on üks sõit isiklik ja millal seotud ettevõtlusega - kas näiteks kodus parkimine muudab mingid sõidud automaatselt isiklikuks, kas töösõidu ajal isiklikes huvides peatuse tegemine mõjutab sõidu otstarvet jne. Vandeadvokaat Marko Saagi sõnul oleks mõistlik ise kehtestada ettevõttes sõiduautode kasutamise kord, kus on täpselt kirjeldatud ja kehtestatud reeglid, mis puhul sõidud on ettevõtlusega seotud. “Nii on lihtsam kooskõlastada ettevõtja ja töötaja arusaama, mis on lubatud ja mis mitte. Küsimuste ja vaidluste korral on hiljem lihtsam tugineda mingile kehtivale korrale ja paberile, mitte ainult suulistele seletustele,” selgitas Saag.
Keskkonnasõbralik mõtteviis muutub üha populaarsemaks, kahjuks hetkel teadaoleva info kohaselt ei ole lähitulevikus seadusandlikul tasandil plaanis soodustada „rohelisemate“ transpordilahenduste kasutuselevõttu. Mõne aja tagune elektriautode toetus oli ühekordne projekt, mida finantseeriti Eesti CO2 kvootide müügist. Tänasel päeval ei ole meetme taasavamine või selle rakendamine ka näiteks gaasimootoritega sõiduautodele aktuaalne. Samas ei ole see ka kindlalt välistatud, kuid hetkel suunatakse CO2 müügist saadud rahalised vahendid veidi teistesse valdkondadesse – näiteks ehitiste energiasäästlikumaks muutmine. Ainsa erandina rohelise transpordi osas saab välja tuua ühistranspordi kaasajastamise ja keskkonnasõbralikumaks muutmise, mis on aga pigem kohalike omavalitsuste pädevuses.
Viimasel ajal on avalikkuse ette jõudnud ka valitsuse plaan kehtestada mootorikütusena kasutatavale maagaasile aktsiisimäär. “Hetkel ei ole teada, milliseks võiks aktsiisimäär kujuneda või millal muudatus võiks jõustuda, kuid on ilmne, et igasugune kulutuste suurenemine vähendab inimeste huvi gaasimootoriga sõidukisse investeerida ja senine bensiini või diiselmootoriga sõiduk keskkonnasäästlikuma gaasimootori vastu vahetada,” rääkis Saag.
10.veebruaril SpaceX sündmuskeskuses toimunud Fleet Mobility EXEX foorumil arutati, kuidas korraldada mobiilstete töötajate tööd läbimõeldumalt, produktiivsemalt ja väiksemate kuludega ning kuidas hallata organisatsiooni autoparki säästlikumalt ja otstarbekamalt.
Seotud lood
Vaata järele foorumi Fleet Mobility EXEX ettekandeid.
Ecofleet’i partner ja kaasasutaja Stig Lyngsie rääkis Fleet Mobility EXEX foorumil, millised on auatojagamise süsteemid, mis võimaldavad suurendada sõidukite kasutamist.
Fleet Mobility EXEX foorumil kuulutati neljandat korda välja Aasta Autopark. Tänavu sai tiitli omanikuks Coca-Cola HBC Eesti AS.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.