• 07.12.15, 14:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Erik Sakkov ja Jüri Mõis pidasid terava lennundusdebati

Nordic Aviationi juhatuse liige Erik Sakkov pidas terava debati Jüri Mõisaga Eesti riikliku lennufirma vajalikkuse üle.
Jüri Mõis ja Erik Sakkov pidasid Äripäeva toimetuses debati riikliku lennufirma vajalikkuse üle.
  • Jüri Mõis ja Erik Sakkov pidasid Äripäeva toimetuses debati riikliku lennufirma vajalikkuse üle. Foto: Andres Haabu
Küsimusele, missugune kokkulepe on Infortari meeste Nordic Aviationile "ohverdamise" taga, vastas Sakkov, et ta on isegi käinud neid kuulsaid Ain Hanschmidti kõrvu vaatamas – neid kuulsaid kõrvu, mis igalt poolt paistavad. "Infortaril oli suur huvi minna Estonian Airi sisse," selgitas ta. "Siis, kui Euroopa Komisjoni uurimine oleks lõppenud positiivse otsusega, ja nad oleksid ettevõtte saanud praktiliselt ilma rahata. Kui tuli negatiivne otsus – kas teie kujutate tõesti ette, et ühel päeval hüppab Hanschmidt kusagilt põõsast välja ja on äkki aktsionär? Ei! Küsige riigi käest. Kui riik tahab oma ettevõtet müüa, siis on see avalik protsess. Meie töö peaks seisnema selles, et kui ta peaks tahtma osta, siis teeme meie selle ostu Ainile hästi kalliks."
Sakkov: raha ei saa otsa
Jüri Mõis juhtis tähelepanu sellele, et lisaks 40 miljonile eurole, mille Eesti riik pani Nordic Aviationisse sisse aktsiakapitali näol, tuleb riigi kuluks arvestad ka 6,1 miljonit eurot, mis kulus Estonian Airi piletite väljamaksmiseks ja ümbervormistamiseks, ja 31 miljonit eurot, mis kulus lennukite ostmiseks. Küsimusele, mis saab siis, kui riigi sisse pandud raha otsa saab, vastas Sakkov: „Mina ütlen, et see raha ei saa otsa, ja ongi kogu jutt lõppenud. No miks te pillute selliseid väiteid.“
Sakkov väitis, et ega lendamine pole mingi kullaauk. „Valitsus ei ole läinud siia raha teenima,“ sõnas ta. Lennufirma pidamine on ühiskonnale tervikuna tema sõnul ülikasulik. „Kui Estonian Air oli kahjumis 2014 10,4 miljoniga, siis ühiskonna tulu selle pealt, et olid need ühendused ja toodi turiste, oli kõvasti üle 30 miljoni euro."
Vaata lähemalt Äripäevast.

Seotud lood

Uudised
  • 24.05.16, 11:09
Eesti värske lennufirma on sunnitud tegema topeltkulutusi
Pärast Estonian Airi pankrotti loodud riiklikus lennufirmas raha piltlikult öeldes põleb, sest korraga tuleb tasuda nii välispilootidele kui ka alles koolitust saavatele tulevastele lenduritele.
Uudised
  • 04.12.15, 10:24
Mõis Sakkovi vastu: kas riigi lennufirma on vajalik Eesti majanduskasvu edendamisel
Täna kell 15 arutlevad Äripäeva veebis otse-eetris Nordic Aviationi juhatuse liige Erik Sakkov ja ettevõtja Jüri Mõis selle üle, missugune roll on riigi lennufirmal Eesti majanduskasvu edendamisel.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele