Eesti uus lennufirma Nordic Aviation pidi lõpetama lennud Kopenhaagenisse ning vähendama lende Stockholmi terava konkurentsi tõttu turul. Oslo lendude liinigraafikut muudatused ei puuduta.
Alles esmapäeval kirjutas Äripäev oma kaaneloos
"Estonian Airi pankrot pani lendama", et Estonian Airi kadumine turult pani mitu lennufirmat kibekiiresti üle võtma lennuliine, mis pankrotistunud ettevõttest järele jäid. Võitlus liinide ja reisijate pärast on toonud aga mitmesse sihtkohta märkimisväärselt rohkem lende kui varem.
Näiteks kui eelmisel talvehooajal lendas Tallinnast Kopenhaagenisse vaid Estonian Air ja seda 19 korda nädalas, siis selle aasta hooajal lendab sinna nii SAS kui ka Adria Airways 40 korda nädalas. Kui varem sai Stockholmi lennata kahe firmaga 45 korda nädalas, siis nüüd saab seda teha kolme kompaniiga koguni 65 korda.
Täna teataski Nordic Aviation, et muutunud konkurentsiolukorra tõttu on Nordic Aviation otsustanud lõpetada alates 30. novembrist Kopenhaageni liinil lendude korraldamise. Kõikide seni pileti ostnud klientidega võetakse ühendust ning nende pilet vormistatakse ümber või piletiraha tagastatakse.
Samas kuupäevast tehakse ka muudatused Nordic Aviationi korraldatavate Stockholmi lendude liinigraafikus. Esmaspäeviti ja teisipäeviti jäetakse ära kell 10.20 planeeritud väljumine Tallinnast ja kell 11.00 planeeritud väljumine Stockholmist. Kolmapäeviti ja neljapäeviti ei toimu enam Tallinnast kell 21.25 ning Stockholmist 22.05 planeeritud väljumisi. Kõikide asjasse puutuvate reisijatega võetakse ühendust.
Lennufirma koostab uut plaani
„Nordic Aviationi ülesandeks on tagada Eesti lennuühendused. SAS’i turuletulek Skandinaavia pealinnade suunal on meie rahva jaoks kahtlemata väga hea uudis ja võimalus ning toob siia uusi turiste,“ kommenteeris Erik Sakkov, Nordic Aviationi juhatuse liige, pressiteate vahendusel.
„Kohanedes uue turuolukorraga lõpetab Nordic Aviation seetõttu Kopenhaageni liinil lendude korraldamise. Kuna lennuühendus selle linnaga on täna eestlaste jaoks hästi tagatud, on see meie jaoks hea võimalus suunata oma ressursid muudele võimalikele sihtkohtadele, kuhu Eesti inimene täna veel mugavalt otselennuga ei pääse.“
Nordic Aviation töötab hetkel aktiivselt suvise lennuplaani lõpliku vormistamise kallal. Juba on müügis lennud Nice’i ja Spliti. Nendele sihtkohtadele lisanduvate otselendude kohta Tallinnast annab Nordic Aviation teada veel enne aasta lõppu.
Seotud lood
Pärast Estonian Airi pankrotti loodud riiklikus lennufirmas raha piltlikult öeldes põleb, sest korraga tuleb tasuda nii välispilootidele kui ka alles koolitust saavatele tulevastele lenduritele.
Mõnele Tallinnast väljuvale lennuliinile on juba tekkinud nii tihe konkurents, et lendude arv nädalas on kasvanud vaat et kahekordseks.
Estonian Airi pankrotistumine on ülejäänud lennufirmad pannud Eesti reisijate nimel sõdima – mitmed liinid on lennufirmadega üle ujutatud. Tiheda konkurentsi rõõme kauaks aga ei jätku, leiavad valdkonna eksperdid.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.