Tallinn-Helsingi tunneli eeluuringus on huvitavad prognoosid tulevaste kaubamahtude ja tunneli kasutamise võimalike tasude kohta.
Helsingi-Tallinna liinil on oodata jätkuvat iga-aastast kaubamahtude kasvu 10%.Aastaks 2022 on eeldatav kaubavoogude liikluse kasv 60%.Koguinvesteering on 9-13 miljardit eurot, millest 40% oleks EU toetus ning 60% laenud (Soome ja Eesti riigi tagatisel).Tasuvusaeg 35 - 40 aastatAastaks 2042 ehk 10 a peale tunneli avamist liiguks sealt kaudu 25 000 pendelrändajat päevas, 11 mln reisi aastas, 5 mln äri- ja puhkusereisijat, 1,3 mln sõiduautot ja 8,4 mln tonni kaupa.Teenuse hind (2014 a hindades): reisijapilet 36 eurot, pendelrände allahindlus 75% (kuukaart), sõiduauto reisijatega 70 eurot, veoauto 450 eurot.
Seotud lood
Eesti ja Soome transpordikoostöö memorandumi allkirjastamisel viibinud Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministri Anne Berneri arvates on realistlik, et Tallinna ja Helsingit ühendava tunneli ehitustöödega võidakse algust teha kümne aasta jooksul.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.