• 06.01.16, 09:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna–Helsingi tunneli ehitus sammu võrra realistlikum

Eesti ja Soome transpordikoostöö memorandumi allkirjastamisel viibinud Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministri Anne Berneri arvates on realistlik, et Tallinna ja Helsingit ühendava tunneli ehitustöödega võidakse algust teha kümne aasta jooksul.
Tunneli suue Viimsis Soome arhitektide kavadi järgi.
  • Tunneli suue Viimsis Soome arhitektide kavadi järgi.
Berneri hinnangul oleks tunnel hea võimalus Helsingil ennast Rail Balticu külge haakida – seega Rail Balticu lõpp ei oleks mitte Tallinnas, vaid hoopis Helsingis, kirjutas ärileht.ee.
Berner ütles, et tunneliehituse maksumuse esimene hinnang on 13 miljardit eurot. „Ma arvan, et esimest hinnangut tuleks alati kahekordistada. Ma pean oluliseks, et meil oleks realistlikud arvutused ja me peame tagama selle, et oleks olemas piisav kaubavool,“ lisas minister.
Majandusminister Kristen Michali hinnangul võiks tunnel teoks saada 2030. aastatel. "Loodan, et saan rongiga Helsingisse sõita enne pensionile jäämist," ütles 40aastane Michal ajalehele Helsingin Sanomat.
Helsingi-Tallinna tunneli ehitus võiks alata pärast Rail Balticu valmimist ehk pärast 2025. aastat. 2015. aasta algul avaldatud esialgse hinnangu järgi kasvataks tunnel Eesti SKPd 0,5 protsenti ja Soome SKPd lausa 3%.
Autor: Äripaev

Seotud lood

Uudised
  • 10.09.15, 10:19
Vaata, kuidas muudaks Talsinki tunnel Tallinna
Jalgratturite kiirtee Ülemistelt kesklinna, Männiku autoterminal, uued trammiliinid risti läbi Tallinna ja jalakäijate kiir Ülemiste keskusest Majaka tänavale on osa lahendustest, mille Eesti ja Soome arhitektid Tallinna-Helsingi tunneli planeerimise töötoas välja pakkusid.
Uudised
  • 24.11.15, 12:45
Mida lubavad eeluuringud Tallinn-Helsingi tunneli kohta
Tallinn-Helsingi tunneli eeluuringus on huvitavad prognoosid tulevaste kaubamahtude ja tunneli kasutamise võimalike tasude kohta.
Uudised
  • 11.02.15, 15:31
Eeluuring andis rohelise tule Talsinki tunnelile
Sõit Tallinnast Helsingisse läbi tunneli kestaks pool tundi ning tunneli ehitamiseks pool vaja minevast tosinast miljardist peab tulema riikidelt, leidis Tallinna-Helsingi meretunneli tasuvuse eeluuring.
Uudised
  • 11.02.15, 15:45
Helsingi linnajuht: tunnelita jääb Soome ääremaaks
Soome jaoks on Tallinna-Helsingi tunnel hädavajalik, et mitte jääda ääremaaks, kuhu Euroopast Rootsi suunduvad kiirrongid enam ei sõida, ütles Helsingi aselinnapea Pekka Sauri.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele