Aasta suurimal autoveonduse konverentsil vaadati, mis hakkab veondussektoris toimuma järgmisel aastal, arutati mida muuta paremaks ja millised on ootused veondusäris tegutsevale ettevõttele.
- Autovedajate Aastakonverents 2016. Foto: Raul Mee
Tallinna Loomaaia konverentsikeskuses toimus Autovedajate Aastakonverents, kuhu kogunes üle 130 osaleja.
Konverentsi alguses toimus tänavuse Autovedajate TOPi edukamate ettevõtete väljakuulutamine ja autasustamine ning Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon andis parimatele veondusfirmade juhtidele üle IRU kuldmärgid.
Temaatiliselt oli konverents jagatud kolme suurde plokki. Esimeses osas vaadati suurt pilti. Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina rääkis majandusarengutest, millega autovedajad peavad järgmisel aastal arvestama ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teeb ülevaate seisukohtadest, kas Eesti liigub teemaksu kehtestamise poole.
Teises osas oli kaks päevakajalist arutlusringi, kus osalesid autovedajate, ametühingu, ministeeriumi, autovedajate koolitajate, Maanteeameti jt organisatsioonide esindajad. Esimeses arutlusringis oli teemaks veokijuhtide pealekasv, koolitus ja motiveeriv palgasüsteem. Teises arutelus võeti vaatluse alla veokijuhtide puhkekohtade arv.
Pealelõunases sessioonis olid luubi all ootused autovedajatele. Ootustest autovedajatele rääkis kliendina ABB hankejuht Urmas Tahk. Maksu-ja Tolliameti kontrolliosakonna talitusejuhataja Külli Koidumäe rääkis, milline näeb transpordisektor välja Maksuameti andmete järgi.
Tuliseks kujunes päeva viimane arutlusring. Arutlusringi eel esitas Rain Transpordi omanik Toomas Raud 5 ettepanekut, kuidas kaotada veondusest varimajandus. Sellele järgnevas arutlusringis oponeeris tema ettepanekutele ERAA nõukogu liige ja Parme Transi omanik Jüri Šehovtsov. Arutlusringis osales ka Maksu- ja Tolliameti kontrolliosakonna juhataja asetäitja Kaido Lemendik.
Konverentsi kava ja osalejaid näeb
SIIT.
Seotud lood
Autovedajate Aastakonverentsil toimunud arutelus leiti, et praegune autojuhtide koolitussüsteem on puudulik ja vajab mõistliku reguleerimist.
Autovedajate Aastakonverentsil esitas Eesti sisevedudega tegeleva ASi Rain omanik Toomas Raud 5 ettepanekut, mis aitavad kaotada autotranspordiärist varimajanduse.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.