Õiguskantsler Ülle Madise saatis Riigikogule kirja, milles tõi välja, et käibemaksuseaduse väikebusside sisendkäibemaksu mahaarvamise piirangu vastuolu põhiseadusega.
- Ülle Madise Foto: Raul Mee
Õiguskantsler Ülle Madise saatis eelmisel nädalal Riigikogule kirja, milles tõi välja, et käibemaksuseaduse § 30 lg 3 ja lg 4 p 3 on vastuolus põhiseaduse §-ga 12, sest pole loogilist, õiglast ja kaalukat põhjendust sellele, miks taksoveoteenuseks kasutatavalt sõiduautolt ja selle tarbeks soetatud kaupadelt ja teenustelt lubatakse sisendkäibemaks täies ulatuses maha arvata, kuid ühenduse tegevusloa alusel tasuliseks sõitjateveoks kasutatava M1 kategooria väikebussi puhul kehtib sisendkäibemaksu mahaarvamise piirang. Sisendkäibemaksu mahaarvamise piirang ei laiene ka M2 ja M3 kategooria bussidele.
M1 kategooria väikebussiga tasulist sõitjatevedu korraldavate ettevõtjate ebasoodsam maksustamine ei vasta käibemaksu neutraalsuse põhimõttele, mille järgi tuleb samal tegevusalal, kuid eri vormis tegutsevaid ettevõtjaid kohelda ühetaoliselt.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.