Tapa-Tartu raudteeliinil renoveeritakse kokku 57 kilomeetrit. Projekti kogumaksumus on 24,9 miljonit eurot, mida rahastatakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist.
Projekti eesmärgiks on Tapa-Tartu teelõikudel liiklusohutuse ja toimepidevuse tagamine, kiiruspiirangute arvu vähendamine ning liikumiskiiruse võimaldamine reisirongidel kuni 120 km/h ja kaubarongidel kuni 80 km/h. Nimetatud kiirused ei ole Tapa-Tartu liinil seoses rööbaste kulumi ja defektidega, kõlbmatute liiprite ja saastunud ballastiga tänaseks osaliselt tagatud ning kiirust on juba piiratud 41 protsendil ehk 23,5 kilomeetril 57 kilomeetrisest kogulõigust.
Töid teostatakse kolme aasta jooksul. Käesoleva aasta septembrist novembrini on kavas remonttööd Pedja-Jõgeva jaamavahel ja Pedja, Jõgeva ning Kärkna peateedel. Tööde teostamiseks on hanke tulemusel sõlmitud leping Leonhard Weiss RTE ASiga. Kapitaalremondi käigus vahetatakse välja kogu raudtee pealisehitis (ballast, rööpad, liiprid), vajadusel laiendatakse muldkeha ja suurendatakse kandevõimet, remonditakse ülesõidukohad (katte vahetus, tõkkepuud). Pealisehitise remondil kasutatakse graniitkillustiku, raudbetoonliipreid koos elastse rööpakinnitusega, 60E1 tüüpi pikkrööpaid. Kuna pikkrööpad keevitatakse kokku, on tulemuseks madala müra- ja vibratsioonitasemega raudtee. Remondiobjektid on piiratud ning vajadusel luuakse ajutised raudtee ületuskohad. 2016. aastal on plaanis remontida Tapa-Nõmmküla, Nõmmküla-Tamsalu, Jõgeva-Kaarepere ning Kärkna-Tartu lõigud ning Nõmmküla ja Kaarepere peatee. 2017. aasta näeb ette Tamsalu-Kiltsi lõigu ja Tamsalu peatee remondi. Seoses remondiga muutub kuigivõrd rongide sõiduplaan. Eesti Raudtee teeb tööplaanide koostamisel kõik endast oleneva, et remonditööd häiriks võimalikult vähe rongiliiklust ja seaks kiiruspiiranguid. Liikluskatkestuste ajal teenindatakse reisijaid Vägeva-Jõgeva või Vägeva-Tartu vahel bussidega.
Seotud lood
Reisirongiliiklusele toob suvi kaasa raudteeremonditöödest tingitud ümberkorraldusi.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium eraldab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist kokku kuni 12,8 miljonit eurot rongipeatuste paremaks ühendamiseks muu kohaliku transpordiga.
KIK avab taotlusvooru raudteeliikluse arendamise projektidele, mille eesmärk on tagada raudteeliikluse senisest parem ühendus teiste transpordiliikidega, sealjuures arendada olemasolevat ühistranspordi taristut. Selleks eraldab riik perioodil 2014-2020 ühtekuuluvusfondist 12,7 miljonit eurot.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.