Majandus- ja taristuminster Kristen Michalile näidati EVR Cargo Tapa depoos aegunud töötingimusi, misjärel pani minister nurgakivi uue vagunite värvimis- ja pesutsehhi ehitusele. Uus hoone on EVR Cargo lähiaja suurim investeering.
Senised vagunite värvi- ja pesutsehhi hooned olid algselt ehitatud lihatsehhi tapamajaks. 1967. aastal tehti esimesed investeeringud, et võtta hooned kasutusele poolvagunite remonditöökojana. EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul otsustati ammu planeeritud investeering uude veeremi värvi- ja pesutsehhi lõpuks ära teha, kuna töötingimused olid muutunud võimatuks. „Inimesed olid talvel kogu aeg haiged,“ ütles ta.
„Sellised tapamajad ei peaks enam töös olema,“ viitas minister Michal oma kõnes ligi pool sajandit vanadele värvitsehhi hoonetele, mis algselt olid mõeldud lihatööstuse tapamajaks.
Uus Tapa raudteedepoo värvi- ja pesutsehh valmib tuleva aasta 15. veebruaril. Uue hoone suurus on 2700 ruutmeetrit ning sinna tuleb Eesti kõige moodsam vagunite värvimise tsehh. Investeeringu suuruseks on 2,5 miljonit eurot, mis on EVR Cargo lähiaja suurimaid investeeringuid. Ehitajaks on Nordlin Ehitus, kellele on see esimene kokkupuude raudtee infrastruktuuri ehitusega.
Uude hoonesse tuleb vagunite haavelpuhastus, värvimine ja tsisternide pesu. Seni kasutatakse vagunite liivapritsiga puhastamist. Sellega suudetakse puhastada üks vagun päevas, haavelpuhastus võimaldab aga puhastada päevas vähemalt kaks vagunit. EVR Cargo ise omab 2890 vagunit ning ca 70 vedurit. Kuid puhastus ja värvimisteenust osutatakse ka kõigile teistele Eesti vagunite omanikele ning ka klientidele Lätist, Venemaalt, Kasasthanist ja mujalt, kelle vagunid parasjagu siin viibivad.
Altjõe kinnitusel uue värvimis- ja pesutsehhi avamine Tapa depoos töökohtade arvu ei vähenda, kuid esilagu ka ei suurenda. Tööle jääb endiselt 141 inimest, kellele luuakse aga täiesti uue kvaliteediga töötingimused. Kliendibaasi laienemisel on aga eeldused ka täiendavateks töökohtadeks.
Seotud lood
EVR Cargo veomaht ulatus augustis 707 tuhande tonnini, jäädes möödunud aasta augustikuu veomahule alla kolmandiku võrra.
Kuigi EVR Cargo kaubamahud septembris võrreldes augustiga tõusid ei ole ettevõtte juhatuse esimehe Ahto Altjõe kinnitusel loota, et mahud taastuksid endisele tasemele.
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht ulatus juulikuus 878 tuhande tonnini, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 14 protsenti.
Tööstusettevõtte PKC Eesti endine juht Lauri Rohtoja on aasta algusest raudteekaubaveo operaatori EVR Cargo juhatuse liige.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.