Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kallas: tuleb mõtlema hakata teemaksule
Endine Euroopa transpordivolinik Siim Kallas rääkis Teedeklastri konverentsil, et teede ehitamise rahastamine kütuseaktsiisist ei ole jätkusuutlik ning üha enam peab mõtlema teede maksustamisele.
"Peab üldse ütlema, et Euroopa liit (EL) teedega eraldi ei tegele ja seetõttu EL seda väga ei reguleeri, sealhulgas teede ehitust. Millega tegelesime palju minu ajal ja tegeletakse ka praegu, on intelligentne transpordi süsteemidega - igasugune IT lahendused seotud teedega.“ Kõneles Kallas.
ELis on taristu seitsme aasta raamistiku osas tõstetud rahastamist kolm korda. Suurim saaja on raudtee.
Teemaksu kehtestamisest peaministri Taavi Rõivase sõnul koalitsioonikõnelustel katteallikana räägitud pole. Küll aga ei tuleks seda tema arvates võtta kui tabuteemat.
Kolmapäeval, 18. märtsil korraldavad Tallinna Tehnikakõrgkool (TTK) ja Teedeklaster juba viienda kevadise teedekonverentsi, kus kõne all on Eesti teedemajanduse aktuaalsed probleemid.
Logistikaseminaril esinenud Siim Kallas ütles, et nii Euroopa kui ka maailma majanduslikku arengut takistavad olulisel määral logistikavaldkonnas olevad poliitilised piirangud, millest üks olulisemaid on vastuseis erakapitalile.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.