• 30.01.15, 15:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kaubandus kasvatas Omniva rahvusvahelise posti mahtu

Tänu järjest populaarsemaks muutuvale e-kaubandusele kasvas  eelmisel aastal Omniva vahendatud rahvusvaheliste kirisaadetiste ja pisipakkide käive esmakordselt suuremaks kui riigisisestel saadetistel.
„E-kaubanduse mõju meie igapäevasele tegevusele on viimastel aastatel järjest kasvanud ning 2014. aasta jääb ettevõtte ajaloos märkima seda murdepunkti, kus rahvusvahelised kirjad ja pisipakid moodustasid ettevõtte käibest suurema osa kui riigisisesed saadetised. Võib öelda, et rahvuslikust postifirmast on saanud rahvusvaheline logistikaettevõte,“ nentis Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel.
Eestist välismaale saatmisel on peamised sihtriigid Soome, Saksamaa, Norra, Rootsi ja USA. Võrreldes 2013. aastaga kasvasid mullu saadetiste mahud kõikidesse riikidesse. Üle kahe korra kasvasid mahud Saksamaale ja Norra saatmistel. Mahud kasvavad Arumeele sõnul seoses Eesti kaubandusettevõtete huviga laieneda lähiturgudele. Peamiselt saadetakse Eestist välismaale kosmeetikatooteid, loodustooteid ja spordikaupu.
Välismaalt Eestisse saabuvad aga pisiesemed peamiselt Hiinast, Suurbritanniast, Soomest, Saksamaalt, Hongkongist ja USAst. Võrreldes 2013. aastaga kasvas näiteks Hiinast saabunud postisaadetiste hulk 70%. „Tarbija otsib odavamaid ostukohti ja on pilgu pööranud Aasia turgudele,“ ütles Arumeel.
Pakiautomaatidega saadetud pakkide arv kasvas 2014. aastal võrreldes aasta varasemaga Eestis 39%. Lätis kasvasid pakimahud enam kui kolm ning Leedus enam kui kaks korda. Sellest tulenevalt laiendas Omniva möödunud aastal ka oma pakiautomaatide võrgustikku nii Eestis kui Lätis. Pärast laienemisi on Omnival Balti riikides 189 pakiautomaati, millest 98 asuvad Eestis – tegemist on suurima pakiautomaatide võrgustikuga nii Eestis kui ka Baltikumis.
Paberdokumentide ja postkaartide saatmine postiga langes mullu 10%, samal ajal kui pisiesemete ja  plastikkaartide saatmine kasvas. Plastikkaartide, näiteks pangakaartide ja juhilubade saatmine posti teel kasvas eelmisel aastal 28%. Ettevõtete poolt  edastatavatest kirjadest antakse täna juba 50% Omnivale üle elektrooniliste andmetena, mitte paberile trükitud kujul. Aasta tagasi oli selliste kirjade osakaal 36%.
Samas oli jõuluaegne personaalsete tervituste ja soovide saatmine sel talvel rohkem moes kui aasta varem – jõulukaarte ja soove saadeti 10% rohkem kui 2013. aastal.

Seotud lood

Uudised
  • 21.04.15, 12:31
Omniva kasv Lätis kandideerib logistikavaldkonna Oscarile
Omniva äri kasv Lätis jõudis maailma mainekaima posti- ja logistikavaldkonna auhinna World Mail Awards (WMA) finaali.
Uudised
  • 25.09.15, 11:44
Omniva lõi ühisfirma Hiina suurima kullerfirmaga
Logistikaettevõte Omniva asutab ühisfirma Hiina suurima erakapitalil põhineva kullerfirmaga S.F. Express, et vahendada senisest kiiremini ja tõhusamalt kaupu Hiina ja Euroopa vahel.
Uudised
  • 24.04.15, 11:02
SmartPOST ja Omniva pääsesid e-tegu 2014 finaali
E-tegu 2014 žürii ja rahvahääletuse tulemuste kokkuliitmisel selgus 23. aprillil Äripäevas toimunud koosolekul konkursi viis finalistid. Teiste seas osutusid valituks ka Itella SmartPOST ja Omniva.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele