Sensorite ning digitaalse kaardi abil isesõitvad autod reageerivad keerulistes liiklusoludes ning sooritavad kokkupõrke vältimiseks vajalikke manöövreid kiiremini kui inimjuhid, kinnitab Saksa professor, kes on loonud selliste autode arendamisprogrammi.
Karlsruhe Tehnoloogiaintsituudi professor Christoph Stiller juhib uuest aastast käivituvat programmi nimega „Omavahel suhtlevad autod“, mille tulemusel peaksid kunagi valmima isemõtlevad ning end ise juhtivad autod. Autode väljaarendamisprogrammi töögrupid hakkavad tegutsema mitmes maailma teaduskeskuses.
Stilleri sõnul sõidab Saksamaa teedel ja tänavatel iga päev ligi 44 miljonit autot, mille juhid põhjustavad igal aastal ligi 300 000 raske vigastuse või surmaga lõppevat liiklusõnnetust. End ise valitsevad autod peaksid aga suutma suurema osa neist ära hoida.
„Sensorite ning digitaalsete kaartide abil töötavad autod toovad tulevikus tänavatele kindlasti palju rohkem turvalisust, sest liiklusvoog ühtlustub oluliselt. Lisaks saaksid sel moel töötavad sõidukid suhelda paremini ka liiklustaristu tehnikaga, mis aitaks samuti liiklusvoogu sujuvamaks muuta," ütles Stiller.
Seega pole iseliikuvad autod vaid teadusmaailma unistus, neil oleks ka suur ühiskondlik perspektiiv,“ lisas ta.
Lisaks saaksid niimoodi palju mobiilsemalt liigelda ka vanemad inimesed, kes auto juhtimiseks enam piisavalt tähelepanelikud pole.
Loe saksa professori programmist lähemalt
siit.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.