Venemaaga seotud sanktsioonid mõjutavad oluliselt veosekindlustuse turgu, kuna mõnede kaupade liiklus Venemaale sisse ja välja väheneb drastiliselt või lõppeb mingiks ajaks üldse.
”Sõjategevus Ukrainas on veosekindlustuse turgu seni mõjutanud vähesel määral, kuid arvestades tänast olukorda võib arvata, et vedude maht Ida-Ukrainasse väheneb ja see transport on riskantsem, samuti loobuvad paljud kindlustusseltsid kindlustuskaitse andmisest sõjariskide vastu selles regioonis. Kuid sanktsioonid mõjutavad oluliselt vedude mahtu ja seega ka veosekindlustuse turgu palju suuremal määral,” ütles RSA Kindlustuse Balti riikide veosekindlustuse riskijuht Ilmar Vissak.
Vissak märkis, et kuna veosekindlustuse turumaht võrreldes teiste kindlustusliikidega on väike, siis üksikud kuud ja isegi üksikud tehingud võivad pilti päris palju muuta ja seega on edasisi trende praegu raske välja tuua. Kogu turu maht aasta algusest juunini oli 846 000 eurot, mis on kasvanud 7,1% võrreldes 2013. aastaga. Pikaajaline trend näitab ka RSA veosekindlustuse turuosa kasvu, mis 2014. aasta esimesel poolel ulatus aastaarvestuses 7,1 protsendini ja turuosa jõudis 33,1 protsendini.
Vissaku sõnul saab kindlustatava kauba jaotada kahte rühma. Esiteks kaubad, mille maht koguseliselt tonnides, tükkides või kuupmeetrites on suur, kuid rahaliselt maksavad vähe ja nende kindlustamine on suhteliselt odav. Siia alla kuuluvad näiteks tooraine, puistekaubad ja vedellast, puit jne. Teisalt kaubad, mille kogused on väikesed, kuid väärtus kõrge ning nende kindlustamine on kallis, nagu elektroonika, eksklusiivsemad autod, väärtesemed ja väärismetallid, kunst jne. ”RSA Kindlustusel on tänavu oluliselt suurenenud vedellasti ning puiduvedude maht, mis on veosekindlustuse segmendis tõstnud eelkõige kaubakäibe mahtu. Muudest kaubaliikidest on kasvanud kindlustatavate sõidukite osakaal, aga vähenenud näiteks masinate ja seadmete osakaal,” ütles Vissak.
Seotud lood
Venemaa otsus keelata toiduainete sissevedu Euroopa Liidust, mõjutab lisaks põllumeestele ja tootjatele ka transpordisektorit. „Näen suurt mõju,“ kinnitas Kühne + Nageli tegevdirektor Priit Põldar.
OÜ Ne-Va Trans juhataja Jelena Netšajeva sõnul mõjutavad Venemaa impordikeelud nende ettevõtet väga palju, sest 25% käibest tuleb Venemaale tehtavatest toiduainevedudest.
Vagunite ja vedurite liisimist hetkel sisuliselt ei toimugi, ütles SEB Liisingu juhatuse liige ja tegevdirektor Ainar Leppänen. Põhjuseks majandussanktsioonid.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.